• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עדות ברורה! מה בירך הרב עובדיה יוסף זצ"ל על במבה? | מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

אלא שהרב דוד פירש את דברי מרן זצ"ל כביכול התייחס לבמבה.
(ואחרי שמרן בעצמו הכחיש זאת אני לא חושב שזה מכבד את הרב דוד שאומרים עליו כן...)
אתה כנראה לא הבנת
רבי דוד יוסף בעצמו בשיעור שציינתי אומר במפורש שמרן כתב לו הסכמה על ברכת הבמבה שברכתה שהכל בח"י...
ומלכתחילה כוונתי היתה שמרן התייחס לכל בהלכה ברורה ח"י בהסכמה לפי איך שרבי דוד יוסף הבין אותו
בכל אופן אחרי שרבי דוד יוסף גילה בפירוש שההסכמה ניתנה על ברכת הבמבה להדיא
ללא צל של ספק, כבר לא שייך לומר שמרן זצ"ל "כביכול" התייחס לבמבה...
 
אתה כנראה לא הבנת
רבי דוד יוסף בעצמו בשיעור שציינתי אומר במפורש שמרן כתב לו הסכמה על ברכת הבמבה שברכתה שהכל בח"י...
ומלכתחילה כוונתי היתה שמרן התייחס לכל בהלכה ברורה ח"י בהסכמה לפי איך שרבי דוד יוסף הבין אותו
בכל אופן אחרי שרבי דוד יוסף גילה בפירוש שההסכמה ניתנה על ברכת הבמבה להדיא
ללא צל של ספק, כבר לא שייך לומר שמרן זצ"ל "כביכול" התייחס לבמבה...
כבר פירשתי דבריי לעיל (וגם נתבאר ביתר אריכות במקומות אחרים בפורום) ואין לי עניין כרגע להשיב, והדברים פשוטים.
 
כבר פירשתי דבריי לעיל (וגם נתבאר ביתר אריכות במקומות אחרים בפורום) ואין לי עניין כרגע להשיב, והדברים פשוטים.
אתה ממש מתחמק לגמרי
אתה טוען דברים לא נכונים, וכשאני משיב לך עליהם, אתה פשוט מתעלם...
אם אני מסביר לך שרבי דוד בעצמו אומר שההסכמה לח"י נכתבה בפירוש על ברכת הבמבה, אז מה שייך לומר:
(ואחרי שמרן בעצמו הכחיש זאת אני לא חושב שזה מכבד את הרב דוד שאומרים עליו כן...)
אז בבקשה אם אתה כותב דבר, תשלים אותו עד הסוף ולא תתעלם
 
ידוע מפי חכמים קדמונים
שהשאלה הראשונה שישאלו כל בר נש אחר מאה ועשרים
כשיעמוד בפני בית דין של מעלה לתת דין וחשבון על מעשיו
מיד ישאלוהו
כשהגהנום מצד שמאל וגן עדן מצד ימין
מה ברכת על הבמבה?
אדמה או שהכל?
ואם יענה כך מיד ימינה ואם אחרת מיד שמאלה
לא משנה מה למד בחייו
לא משנה אם שמר על עיניו
לא משנה אם עזר ליהודים
רק מה בירך על המבה
 
בספר 'גדולה שימושה' של מרדכי חסידים עמ' 339 מספר: שפעם הגיע לביתו של מרן ושאל את רבי משה מה דעת אביו בברכת הבמבה? כי חכם בן ציון פוסק שצריך לברך 'האדמה' והשיב רבי משה אם אני לא טועה יש לברך 'שהכל' וכו' אמרתי לו: האם אפשר להכנס לאבא ולשאול? אמר לי: בא נכנס, נכנסנו וכו' ורבי משה שאל: אבא, מה אתה מברך על במבה? ענה לו חכם עובדיה: אני מברך 'האדמה'. אמר לו רבי משה: אבל נשתנה צורתו, וכו' ענו לו חכם עובדיה: אני אומר לך לברך 'האדמה' אז אל תשאל שאלות! אתה רוצה לראות? תביא במבה! רבי משה הלך והביא... והרב נטל אחד, ובירך: 'בורא פרי האדמה'.
אין בעיה. רק שיש בעיה אחרת עם הספר בסופו משום ולא תתורו...
 
אתה ממש מתחמק לגמרי
אתה טוען דברים לא נכונים, וכשאני משיב לך עליהם, אתה פשוט מתעלם...
אם אני מסביר לך שרבי דוד בעצמו אומר שההסכמה לח"י נכתבה בפירוש על ברכת הבמבה, אז מה שייך לומר:

אז בבקשה אם אתה כותב דבר, תשלים אותו עד הסוף ולא תתעלם
עיקרון הדברים הוא, שאחרי שהרב דוד הבין כמו שהבין ופרסם מה שפרסם, הרב עובדיה אמר שלא לכך הוא התכוון.
וזה דגומה למהלך שאחד מגדולי הדור יגיד ברמב"ם (עם ראיות והוכחות) ואחרי תחיית המתים (או אחרי המאה ועשרים) הרמב"ם יגיד לו שבכלל לא לכך הוא התכוון, וזה ההיפך מדעתו שחשב, ואותו אחד יתעקש שהוא צודק...
 
עיקרון הדברים הוא, שאחרי שהרב דוד הבין כמו שהבין ופרסם מה שפרסם, הרב עובדיה אמר שלא לכך הוא התכוון.
וזה דגומה למהלך שאחד מגדולי הדור יגיד ברמב"ם (עם ראיות והוכחות) ואחרי תחיית המתים (או אחרי המאה ועשרים) הרמב"ם יגיד לו שבכלל לא לכך הוא התכוון, וזה ההיפך מדעתו שחשב, ואותו אחד יתעקש שהוא צודק...
אתה מזלזל בגאון רבי דוד יוסף שליט"א...
גם אם יש מחלוקת בהלכה ואני אישית מברך האדמה כדעת מרן הראשון לציון שליט"א, אבל לא מכניס את עצמי למקומות כאלה...
ועוד לפרסם בפומבי את מחשבותיך עליו???
 
ערבך ערבא צריך.
אין בעיה. רק שיש בעיה אחרת עם הספר בסופו משום ולא תתורו...
סופו מעיד על תחילתו...
חברים יקרים, אולי פספסתם את ההודעה שלי:
בבקשה לא לפתוח את הנושא שכבר נמחק בעבר!
 
אתה מזלזל בגאון רבי דוד יוסף שליט"א...
גם אם יש מחלוקת בהלכה ואני אישית מברך האדמה כדעת מרן הראשון לציון שליט"א, אבל לא מכניס את עצמי למקומות כאלה...
ועוד לפרסם בפומבי את מחשבותיך עליו???
ח"ו, להיפך, כתבתי בצורה שהכי לא ישמע זלזול, אלא כתבתי שהרב דוד באמת הבין כך, ולא שניסה להטות את דברי אביו לדעתו, אלא שאח"כ אביו גילה דעתו.
 
ח"ו, להיפך, כתבתי בצורה שהכי לא ישמע זלזול, אלא כתבתי שהרב דוד באמת הבין כך, ולא שניסה להטות את דברי אביו לדעתו, אלא שאח"כ אביו גילה דעתו.
אל תנסה לחפות...
מיד אח"כ כתבת כך:
וזה דוגמה למהלך שאחד מגדולי הדור יגיד ברמב"ם (עם ראיות והוכחות) ואחרי תחיית המתים (או אחרי המאה ועשרים) הרמב"ם יגיד לו שבכלל לא לכך הוא התכוון, וזה ההיפך מדעתו שחשב, ואותו אחד יתעקש שהוא צודק...
 
אל תנסה לחפות...
מיד אח"כ כתבת כך:

אתה כנראה לא הצלחת כ"כ להסתיר את מחשבותיך ברבים...
מה הבעיה? זו הלשון שהבאתי במשל, והנמשל הוא שהרב דוד עדיין סובר שהכל אע"פ שאביו גילה בכתב ובע"פ אחרת.
מותר לחלוק, רק צריך להעמיד את הדברים על דיוקם.
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון