• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עדכוני כשרות

עדכון כשרות לגבי מפגש השווארמה בפינת ר"ע - ז'בוטינסקי
בעבר היה להם הרב מחפוד, כעת יש להם רבנות בלבד, אבל הם אומרים שכל הבשרים הרב מחפוד [דבר שיתכן שהוא נכון, אך אין לו איזכור בתעודה של הרבנות...]
כשהתחלתי לברר הם אמרו שהרב מחפוד צריך להביא להם תעודה [תירוץ שחוק למביני כשרות...] שהבשרים הכל מחפוד.
שאלתי - יש משגיח צמוד של הרב מחפוד? והם השיבו שלא. [איך יהיה וזה רבנות?...]

ואז קלטתי שהוא ניסה 'לסבן' אותי, כי הרב מחפוד לא אמור להביא שום תעודה למי שרק מחזיק בשרים בכשרות הרב מחפוד, אבל כפוף לכשרות של רבנות ב"ב
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
רדיו קול חי:
במענה לשאלת מאזין ששאל את הגאון הרב אברהם יוסף שליט"א בתוכנית "שמור וזכור" האם יש בעיה בצריכה של שמן קנולה בחג הפסח: "אני לא יודע מי זה אמרו. לכל שמועה צריך שתהיה התבססות. אם אין התסבססות אסור לדבר. ומי שמדבר הרבה פעמים מוציא דיבה, נכשל בבעיות של בן אדם לחברו ועוד הרבה דברים. ולכן, אם יש התבססות הלכתית אז יש מה לדבר" אמר הרב.

ולגבי השאלה: כל מה שרוכשים לפסח יש גם בד"צ. ואשרי חלקו של מי שמצליח לקיים את הסדר של כל ימי חג הפסח באוכל בכשרות בד"צ". הרב הוסיף ותקף את הבד"צים האשכנזים שלמרבה האבסורד לא נותנים כשרות לאוכלי קיטניות: "לצערינו הבד"צים האשכנזים לא נותנים כשרות על קיטניות, הם לא כותבים לאוכלי קיטניות, הם בכלל לא מתייחסים. בשבילם הספרדים הם כמו אוויר, זה זלזול, זה חוסר הוגנות".

הרב סיכם את התשובה למאזין לגבי שמן הקנולה: "לספרדים מותר כל דבר שיש בו קיטניות למהדרין. ולפיכך אין שום בעיה ומי שרוצה שלא לאכול שיהיה בריא".
 

קבצים מצורפים

  • הרב אברהם יוסף תוקף את הבדצ.zip
    2.3 MB · צפיות: 7
????????????
מומחה הכשרות הנודע הרב יוחנן רייכמן מפרסם הלכה נחוצה כי כל מי שיש לו שיניים תותבות, כתרים, סתימות, פלטות ליישור שיניים, ועוד, מפסיקים לאכול בהם חמץ חם (עוגיות עם קפה לוהט, פיצה חמה, טוסט וכדומה), 24 שעות לפני סוף זמן אכילת החמץ, היינו, השנה מבוקר יום ראשון י”ג ניסן – 21.4.24 למניינם שעה – 09:53.

מחר, לפני סוף זמן איסור חמץ שהוא בשעה 09:53 שותים משהו חם בדרגת החום שרגילים לשתות תמיד להכשרתם.

ויש שנמנעו מלאכול דבר חריף ממש בפסח חוץ מהמצוות הכרוכות בכך.

כמו כן כל אדם חייב לצחצח שיניים ולנקות הפה ערב פסח לפני סוף זמן אכילת חמץ.

למידע ולהתייעצות:
טלפון: 052-7112543
וואטסאפ: 054-7694615
 
לא הבנתי. בגלל שהוא פירסם למשגיחים בעירו שמצאו נגיעות בחסלט אצלם. אז זה אומר שכל הליינים של שארית ישראל עם תולעים? של כל התאריכים? של כל השיווקים? של כל האיחסונים?
לעניות דעתי אסור לפרסם מכתב כזה ברבים. זה מיועד למשגיחים ספציפית במודיעין עלית
 
ב"ה שכיוונו. בהודעה הקודמת.
ולהבא יזהרו אלו שרצים לפרסם כל מכתב פרטני שיוצא למקום וזמן ומציאות מסויימת. וגורמים נזק כספי עצום לאחרים. ומה יענו ביום הדין?
לגוף בטחוני מותר לאכול תולעים?
 
חזור
חלק עליון