נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
כנראה הערב נקבל חלק מהכמות.לכבוד הרב מורשת מרן!
מה עם ההגדה של פסח?
הגר"ד יוסף שליט"א בארחות מרן כתב שהרב לא הקפיד לברך תמיד בר"ח וכן לא הקפיד תמיד ברוב עם. וגם כשחל ר"ח בשבת והיה עליו טורח ללכת לברך, לא בירך בשבת. אך דעתו היה שאפשר לברך בשבת לכתחילה. ע"ש.ואף כשחל ר"ח בשבת בשנת תשנ"ה, בירך ברכת האילנות ברוב עם כמנהגו תמיד לברך בראש חודש
מילקו"י (תלא עמ' רמג) משמע שמרן לא האריך הרבה זמן בבדיקה. (למי שיש הגדה של פסח יחוה דעת כדאי לעיין מה כתב שם)וארכה שעות רבות.
בילקו"י (ס' תעב עמ' קטז) כתב שמרן לא היה מסב הרבה אלא מעט (אולי מעט לעומת דעת האורל"צ).היה נוטה מאוד לצד שמאל עד כמה שיכל
יש הו"א שלא להסתכל?לא הקפידו בביתו של מרן לא להסתכל על היין בעת שפיכת "דם ואש ותמרות עשן".
מה מקור המנהג?היתה הרבנית עליה השלום קוראת לנכדה רווקה הצריכה להינשא, שתשפוך את היין בכיור לסגולה לזיווג הגון במהרה.
שמעתי שיש חשש כזה שאם שופכים את היין של המכות על דלת של מישהו אחר הוא יעזוב את דירתו באותה שנה. יש לזה מקור?ששפכו לו בפתח ביתו את היין של עשרת המכות, והורה לו מרן שישפוך באותו מקום הרבה מים.
שלום רב וישע יקרב לגברא רבה ויקירא, ידידנו החשוב הרב קורסיה שליט"א.ייש"כ גדול מאוד על העבודה והליקוט הנפלא, תענוג לקרוא!
הגר"ד יוסף שליט"א בארחות מרן כתב שהרב לא הקפיד לברך תמיד בר"ח וכן לא הקפיד תמיד ברוב עם. וגם כשחל ר"ח בשבת והיה עליו טורח ללכת לברך, לא בירך בשבת. אך דעתו היה שאפשר לברך בשבת לכתחילה. ע"ש.
מילקו"י (תלא עמ' רמג) משמע שמרן לא האריך הרבה זמן בבדיקה. (למי שיש הגדה של פסח יחוה דעת כדאי לעיין מה כתב שם)
בילקו"י (ס' תעב עמ' קטז) כתב שמרן לא היה מסב הרבה אלא מעט (אולי מעט לעומת דעת האורל"צ).
יש הו"א שלא להסתכל?
מה מקור המנהג?
שמעתי שיש חשש כזה שאם שופכים את היין של המכות על דלת של מישהו אחר הוא יעזוב את דירתו באותה שנה. יש לזה מקור?
20 מוקדים לרכישה ברחבי הארץ:אם אפשר לדעת איפה מוכרים? באילו ערים? מידע? טלפון? מייל?
יישר כח.
35מה המחיר?
ביודענו ומכירנו את הרב אליהו דניאל אוזן, שמדיר שינה מעיניו לילות רבים ועמל ימים ולילות ללא לאות ממש להגדיל תורה ולהאדירה, בפרט תורת מרן רבינו הגדול זיע"א, ולהבדיל בין החיים מרן הראשון לציון שליט"אספר ממש נפלא.
זכיתי לרכוש כמה הגדות והיום עברתי עליהם.
מאיר עיניים, ומשמח הלב.
ברכת יישר כח לידידי הרב אליהו דניאל אוזן שליט"א שהחסיר שינה כמה לילות ומסר נפש למען הספר הזה.
ל'ו תעשו ה'גדות ה'גדות...
יגדיל תורה ויאדיר.
שוב נתיישבתי בדבר, והגעתי עתה אל ביתי. ואמרתי לפרש שיחתי, בעת ובעונה הזאת. וכדי שהודעה זו תישלח שוב אל הרב השואל, שיראה כי שלחו תגובה כאן. העתקתי את תשובותיי הקודמות, והוספתי עליהן נופך. ואענה על ראשון ראשון, ועל אחרון אחרון:ייש"כ גדול מאוד על העבודה והליקוט הנפלא, תענוג לקרוא!
הגר"ד יוסף שליט"א בארחות מרן כתב שהרב לא הקפיד לברך תמיד בר"ח וכן לא הקפיד תמיד ברוב עם. וגם כשחל ר"ח בשבת והיה עליו טורח ללכת לברך, לא בירך בשבת. אך דעתו היה שאפשר לברך בשבת לכתחילה. ע"ש.
מילקו"י (תלא עמ' רמג) משמע שמרן לא האריך הרבה זמן בבדיקה. (למי שיש הגדה של פסח יחוה דעת כדאי לעיין מה כתב שם)
בילקו"י (ס' תעב עמ' קטז) כתב שמרן לא היה מסב הרבה אלא מעט (אולי מעט לעומת דעת האורל"צ).
יש הו"א שלא להסתכל?
מה מקור המנהג?
שמעתי שיש חשש כזה שאם שופכים את היין של המכות על דלת של מישהו אחר הוא יעזוב את דירתו באותה שנה. יש לזה מקור?
תודה! משמח את הלב.עריכה מושקעת במיוחד! הספרים ממש נחטפים!