• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.
  • לקראת מועד הבחינות לרבנות (אב תשפ"ה) "פורום מורשת מרן" שמח לבשר על פתיחת פורום מיוחד: "תשובות למבחני הרבנות", בו תוכלו להעלות תשובות שכתבתם על מבחנים קודמים. >> לקריאת התקנון לחצו כאן. >> לכניסה לפורום המיוחד לחצו כאן.

עיטוף כמנהג ק"ק תימן

עיין בספר מרפא לשון מה שכתוב "וראיתם אותו" לפי תרגום אונקלוס יש לראות כל הציציות בבת אחת וזה כמנהג תימן שכל הציציות לפניו.
 
נערך לאחרונה:
מבואר בטור ריש סי' ח' שאחר העיטוף יש לשים שני ציציות מקדימה ושנים מאחורה כדי שיהיה מוקף במצוות, וע"ש בב"י מקור הדברים

ואגב הרב רצאבי כתב שכתוב בכמה ראשונים שכל זה רק בעיטוף אבל אח"כ אין צורך
אך מלשון הטור מוכח שאחר העיטוף יש לשים שנים מקדימה ושנים מאחורה, וכן מהטעם כדי שיהיה מסובב במצוות מה לי בשעת העיטוף מה לי לאחר מכן. ואין רמז לכך שרק בשעת העיטוף
גם בב"י לא מובא מזה מאומה, לכן נראה שלדעת הטור ומרן הב"י אין לעשות כן
ולפי זה קשה על אלה ששמים את שתי הציציות שמאחור מקדימה בחגורה שלא נכון לעשות כן
 
חזור
חלק עליון