• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עלון השיעור השבועי פרשת ויקרא תשפ״ג

פלא עצום, היום שמעתי בקול הלשון את שיעורו של חכם יעקב ע"ה ואומר שם להדיא, שאם מניח על המיחם בורקס וכיוצא, הרי שהמיחם חמץ, וצ"ע.
והנה השיעור כאן דקה 8 בערך.
 
אולי גם מכיון שזה בישיבה/בביכנ"ס, לכן א"א לדעת מה רוב תשמישו.
בדיוק השבוע דנתי מה יהיה הדין בישיבה, האם הולכין אחר רוב תשמיש הכלי או האדם, ונראה פשוט שהולכים אחרי רוב תשמישו של הכלי, ומכיון שאיני יכול לדעת האם היו הרבה פעמים שעשו כך, אולי זה נחשב שרוב תשמישו חמץ.
עכ"פ, באמת נראה מהמשך השיעור שאפי' פעם אחת שעשה כן צריך הגעלה, ואולי אחרי שהרב יצחק חלק עליו הוא חזר בו...
 
אולי גם מכיון שזה בישיבה/בביכנ"ס, לכן א"א לדעת מה רוב תשמישו.
בדיוק השבוע דנתי מה יהיה הדין בישיבה, האם הולכין אחר רוב תשמיש הכלי או האדם, ונראה פשוט שהולכים אחרי רוב תשמישו של הכלי, ומכיון שאיני יכול לדעת האם היו הרבה פעמים שעשו כך, אולי זה נחשב שרוב תשמישו חמץ.
עכ"פ, באמת נראה מהמשך השיעור שאפי' פעם אחת שעשה כן צריך הגעלה,
בהמשך דבריו התייחס גם למיחם שבבית, ולמיטב זכרוני משמע מדבריו שם שכל שהשתמש פעם אחת בחמץ שוב צריך הגעלה. ובל"נ אקשיב שוב.
ואולי אחרי שהרב יצחק חלק עליו הוא חזר בו...
אם כדבריך שאכן חזר בו, מה טעם להזכיר משנה ראשונה שקודם חזרה?
 
חזור
חלק עליון