אחר המחילה מהרב אבישי טהרני שליט''א, הרב חיד''א חזר בו בספרו טוב עין ממש''כ בברכ''י שזה יום פטירתו. במאמר הקצר המצורף כאן מבואר שאין שום מקור מוסמך שיש קבלה כל שהיא בין הקשר של ל''ג בעומר לרשב''י, וכל מש''כ בספרים הקדושים הם רק השערות. כמו כן מבואר שהילולת רבי מאיר בעל הנס אינה יום פטירתו כמבואר במכתב ששלחו רבני טבריה לשדי חמד היאך התפתח מנהג הילולת רמב''ה, ויתכן מאד שכעין זה התפתח מנהג עליה לרשב''י מסיבה לא ידועה [לפני כשש מאות שנה] ומאז התפתח הענין הלאה ליום הילולא וישועות וכו' וכו'. כמו כן לא מובן מדוע לא אומרים תחנון ביום זה, שהרי מה שהקפיד רשב''י על רבי אברהם הלוי שאמר נחם כתב החיד''א שזה משום שאמר במירון, שהרי בשנים שקודם לכן הוא אמר ולא נתפס ע''ז. כמו כן יש גם לרב בן ציון מוצפי שליט''א תשובה בענין זה בספרו.