• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

על מה מתבסס ההיתר של ב"י על שמן?

dvidcohen

Active member
רדיו קול חי:
במענה לשאלת מאזין ששאל את הגאון הרב אברהם יוסף שליט"א בתוכנית "שמור וזכור" האם יש בעיה בצריכה של שמן קנולה בחג הפסח: "אני לא יודע מי זה אמרו. לכל שמועה צריך שתהיה התבססות. אם אין התסבססות אסור לדבר. ומי שמדבר הרבה פעמים מוציא דיבה, נכשל בבעיות של בן אדם לחברו ועוד הרבה דברים. ולכן, אם יש התבססות הלכתית אז יש מה לדבר" אמר הרב.

ולגבי השאלה: כל מה שרוכשים לפסח יש גם בד"צ. ואשרי חלקו של מי שמצליח לקיים את הסדר של כל ימי חג הפסח באוכל בכשרות בד"צ". הרב הוסיף ותקף את הבד"צים האשכנזים שלמרבה האבסורד לא נותנים כשרות לאוכלי קיטניות: "לצערינו הבד"צים האשכנזים לא נותנים כשרות על קיטניות, הם לא כותבים לאוכלי קיטניות, הם בכלל לא מתייחסים. בשבילם הספרדים הם כמו אוויר, זה זלזול, זה חוסר הוגנות".

הרב סיכם את התשובה למאזין לגבי שמן הקנולה: "לספרדים מותר כל דבר שיש בו קיטניות למהדרין. ולפיכך אין שום בעיה ומי שרוצה שלא לאכול שיהיה בריא".

אפרופו שמן - כמדומני ששמעתי שההיתר של בדץ ב"י מתבסס על ביטול בס' לפני החג ואינו חוזר וניעור לדעת מרן.
 
חזור
חלק עליון