הראשל"צ שליטא אמר בסוף השיעור שלכתחילה אדם לא יענה אמן אם שומע ברכה ממי שמגביה קולו בתפילת שמונה עשרה, אא"כ שהמתפלל עושה כדין כמו בראש השנה וכיפור או להתלמד, השומע כן יענה אמן. אך כל שיש ספק - שב ואל תעשה עדיף.
אך בילקו"י סימן ק"א סעיף ב הלכה ג' עמ' תשי"ד כתב: "... העיקר לדינא שצריך לענות אחריו אמן".
וכן ביביע אומר חלק ח' סימן י: "אף בשאר ימות השנה צריך לענות אמן".
אך בילקו"י סימן ק"א סעיף ב הלכה ג' עמ' תשי"ד כתב: "... העיקר לדינא שצריך לענות אחריו אמן".
וכן ביביע אומר חלק ח' סימן י: "אף בשאר ימות השנה צריך לענות אמן".