• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ענית אמן על ברכות תפילה הנשמעות דרך רדיו.

כיצד פירסם הרשל"צ לענות אמן על תפילות הנשמעות דרך הרדיו, לכאו' שתי חסרון יש בזה, א] אמן יתומה, ה' ישמור.
ב] אינו שומע את קול המברך כלל וכאילו עונה על קלטת.
 
בראשיתו של דבר, קודם שנתייחס לעצם השאלה, נא לעדן את ניסוח השאלה, יש בו קצת משהו שלא מן הצורה הראויה.
ישנה תשובה ארוכה על זה בילקו"י ימים נוראים, שם התייחס מרן רבינו שליט"א לכל הנושא לאורך ולרוחב.
נא לעדן את השאלה, ובעהשי"ת נתייחס בלנ"ד לעצם העניין.
 
ולא לדאוג אני תלמיד ותיק של הרב ללוש.
אין לזה שום קשר, הניסוח צריך להיות בצורה ראויה, בפרט כלפי מי שגדול כמרן הראש"ל שליט"א.

יש כח, אבל מה התשובה.

נא לעדן את השאלה, ובעהשי"ת נתייחס בלנ"ד לעצם העניין.
 
אין לזה שום קשר, הניסוח צריך להיות בצורה ראויה, בפרט כלפי מי שגדול כמרן הראש"ל שליט"א.
בסה"כ כתבתי "כיצד" היכן יש כאן זילזול.

ומה הקשר לחשוד בי על זילזול ברשל"צ,
בעוד שאני עשיתי בישיבתו חזון עובדיה ימים כלילות.
 
ב"ה
שלום וברכה,
לכבוד ידידי הנכבד מהפורום כאן, איני מתיימר להיות רבך, זכיתי אמנם להיות ידידך בפורום זה כפי שרואים כאן הרואים, ואכן אני כמעט בטוח שכוונתך כנה בכל דבריך הנ"ל, אולם יש לכבד את דברי הרבנים לעשות תכף מה שבקשו, ולנסות לשמוע מתוך דבריהם על מה רוצים להעמיד אותך, ולטובתך.
בכל אופן, גם אם לא עמדת על הדבר שהתכוונו להעמידך עליו, אולם אין זה נכון כלל וכלל לדון על דברי התוכחה שלהם ובפרט שבאה ממקום מכבד וכנה, אלא ליקח את הדברים, לשנות תכף ומיד על פי הנאמר, ואם רוצה בכל זאת להבין, אז לכל היותר ימשיך "בהודעה פרטית" עם הרב שכתב דברי תוכחת מגולה מאהבה מגולה.
ושוב אני מבאר דברי, לא להתווכח על דברים אלו, פשוט למחוק את כל ההודעות בשרשור זה, ואם יש דיון על דברים אלו אם ראויים הם או אינם ראויים, לעשות את הדיון אך ורק בהודעות פרטיות עם הרבנים!!!
ואפשר לשאול מחדש לגופו של ענין את ב' השאלות בסגנון של תלמיד הדן לפני רבן של ישראל מרן הראש"ל שליט"א, או כשאלת תם, מדוע מותר כך וכך, הרי לכאורה יש כאן כך וכך, וגם הרי לא שומע כך וכך. ודי בזה.

בברכה רבה ומועדים לשמחה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון