• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

עסקת שבויים ע"פ ההלכה

האם היו משחררים אדם שאנחנו יודעים שוודאות שרוצה לרצוח את מרן הרשל"צ?
רק חובה עליך להוסיף בשאלתך המחכימה "חס וחלילה חס ושלום"!!!
האם מישהו מכיר פסק של הרב יצחק יוסף בעניין? דובר הרבה בשמו, אך לא מצאתי שום פסק שמתיר את המו"מ
אכן לא יצא מכתב תשובה בו הוא מורה כך, וגם לא שמענו בשיעוריו שדיבר בזה (גם לא בלווין)

אבל זאת ההוראה שהורה לאריה דרעי כשנשאל ממנו על כך
סמך על פסק אביו הידוע בשו"ת יביע אומר (ח"י חו"מ סי' ו - מבצע אנטבה בהלכה, ומאריך שם באריכות עצומה כדרכו בקודש, בתשובה זו כג' אותיות וכ-20 עמודים, וכדאי לעיין במהדורה החדשה, שם מוסיף בגליונות הוספות חשובות, ומפרט שמות גדולי ישראל שהסכימו עמו להכרעתו).

ובאמת שכל הנושא הזה לא פשוט בכלל, וגדולי ופוסקי ההלכה התחבטו לגבי העזקה הנוכחית, והגר"י זילברשטיין והגר"א וייס לא הכריעו ממש, לחומר גודל הקושיה
 
רק חובה עליך להוסיף בשאלתך המחכימה "חס וחלילה חס ושלום"!!!

אכן לא יצא מכתב תשובה בו הוא מורה כך, וגם לא שמענו בשיעוריו שדיבר בזה (גם לא בלווין)

אבל זאת ההוראה שהורה לאריה דרעי כשנשאל ממנו על כך
סמך על פסק אביו הידוע בשו"ת יביע אומר (ח"י חו"מ סי' ו - מבצע אנטבה בהלכה, ומאריך שם באריכות עצומה כדרכו בקודש, בתשובה זו כג' אותיות וכ-20 עמודים, וכדאי לעיין במהדורה החדשה, שם מוסיף בגליונות הוספות חשובות, ומפרט שמות גדולי ישראל שהסכימו עמו להכרעתו).

ובאמת שכל הנושא הזה לא פשוט בכלל, וגדולי ופוסקי ההלכה התחבטו לגבי העזקה הנוכחית, והגר"י זילברשטיין והגר"א וייס לא הכריעו ממש, לחומר גודל הקושיה
הבעיה שיש הרבה חילוקים בין התשובה ביבי"א לנידון דידן.
 
הבעיה שיש הרבה חילוקים בין התשובה ביבי"א לנידון דידן.
אבל הרב יצחק חושבת אחרת ממך [אני ראיתי את טענותיך שעפ"ר צודקות, אם כי יש מה לפלפל בחלק מהם]
אז תבטל דעתך מפני דעתו...
יש לנו פוסקי הלכה מובקהים ובראשם מרן הרשל"ץ שליט"א ואם הכריע כך מה לנו להביע דעתנו במקום גדולים...
כמובן שכוונתך לש"ש...
אשריך!
 
אבל הרב יצחק חושבת אחרת ממך [אני ראיתי את טענותיך שעפ"ר צודקות, אם כי יש מה לפלפל בחלק מהם]
אז תבטל דעתך מפני דעתו...
יש לנו פוסקי הלכה מובקהים ובראשם מרן הרשל"ץ שליט"א ואם הכריע כך מה לנו להביע דעתנו במקום גדולים...
כמובן שכוונתך לש"ש...
אשריך!
פשוט וברור שאין לנו כלל את המקום להכנס לנעליו הגדולות.
רק כתבתי על מה שאתה כתבת שהסתמך על היבי"א, שלכאו' אינו דומה כלל, ולכן נשמח לקבל את תשובתו בענין בכדי להבין על אדני מה הוטבעה הכרעתו.
 
יש עוד שיקול שאני לא יודע אם מתייחסים אליו.
מאז אנטבה היו הרבה עסקאות וראינו שפעם אחר פעם שמשחררים את אותם מרצחים הם חוזרים לרצוח.
כתוצאה מעסקאות שחרור כאלה מתו מאות יהודים, האם מותר לעשות עסקה כזאת שבפועל ידוע שימותו מכך יהודים אחרים?

בפועל כנראה התשובה כן אם ש"ס הצביעו בעד, סתם מעניין לשמוע את הסיבה ההלכתית
הרב בוטבול בראיון במשפחה לפסח הסתפק בזה, בדעת מרן זיע"א.
 
כי זה נשמע שש"ס פסקה פה הלכה שכולם מצטטים אותה.
חבר'ה בדיני נפשות כאלו. תביאו פסקים כתובים. אל תנפנפו בזה שש"ס אמרה או לא אמרה.
ואגב, לא שאני חושב שהרבנים לא פסקו בזה. אני רק אומר שאם רוצים להביא ראיה למה צריך לעשות זה מרבנים ולא כי ש"ס אמרה.
 
כי זה נשמע שש"ס פסקה פה הלכה שכולם מצטטים אותה.
חבר'ה בדיני נפשות כאלו. תביאו פסקים כתובים. אל תנפנפו בזה שש"ס אמרה או לא אמרה.
ואגב, לא שאני חושב שהרבנים לא פסקו בזה. אני רק אומר שאם רוצים להביא ראיה למה צריך לעשות זה מרבנים ולא כי ש"ס אמרה.
אולי תספר לנו מה יש לך נגד ש"ס?
 
כי זה נשמע שש"ס פסקה פה הלכה שכולם מצטטים אותה.
חבר'ה בדיני נפשות כאלו. תביאו פסקים כתובים. אל תנפנפו בזה שש"ס אמרה או לא אמרה.
ואגב, לא שאני חושב שהרבנים לא פסקו בזה. אני רק אומר שאם רוצים להביא ראיה למה צריך לעשות זה מרבנים ולא כי ש"ס אמרה.
כולם מבינים שאין להביא ראיה להלכה מפרסום לתקשורת, פעמים רבות זה נועד רק לצורך פוליטי ולא נקיטת עמדה אמיתית
כפי שהיה בעבר בעונש מוות למחבלים ועוד ועוד
 


כתוב את תגובתך

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון