גם בלא זה, אם מתפלל במקום שמניחים בשחרית יוכל להניח שוב פעם בביתו לכמה רגעים לפני שיוצא למנחה.להתפלל שחרית ומנחה במקום שמניחים תפלין ואז
מברכים שוב פעם (שו''ת משיב שלום ח''ב שעתיד לצאת)
לכאורה כן, שהרי הוציא מפיו הברכות ביום תשעה באב. וכעי״ז כתבו כמה האחרונים לענין מי שבירך ברכת המזון בשתי הסעודות הראשונות ולא אמר רצה, שצריך לחזור ולברך, שעולות לו הברכות של ברכת המזון הראשונה למנין מאה ברכות.האם תפילת ערבית שמתפללים לפני צאה"כ מצטרפת למנין?
להתפלל שחרית ומנחה במקום שמניחים תפלין ואז
מברכים שוב פעם (שו''ת משיב שלום ח''ב שעתיד לצאת)
גם בלא זה, אם מתפלל במקום שמניחים בשחרית יוכל להניח שוב פעם בביתו לכמה רגעים לפני שיוצא למנחה.
האם תפילת ערבית שמתפללים לפני צאה"כ מצטרפת למנין?
מחילה, קשה מאד ללמוד הלכה מהתשובות הנ"ל, שמא מכירו הרב [ע"י שמו השמור במערכת] ויודע שהוא אינו מתאים וכו'.שאלה - 272965
לרבנו הצדיק ה' ישמרהו
א. האם אחר חצות ניתן להניח שוב תפלין בבית וללמוד בדברים הרעים עם תפלין.
ב.האם מותר לגרוס זוהר בת"ב.
אורך ימים ושנות חיים לרבנו עטרת ראשנו
תשובה
בהחלט לא מניחים שנית תפילין, לא לומדים זוהר. תלמד עניני החורבן במדרשים
שאלה - 272855
ב"ה
שלום כבוד הרב,
יש בית כנסת שבו מניחים תפילין גם בשחרית וגם במנחה. מותר להתפלל שם שחרית, ולהתפלל מנחה בבית כנסת אחר ששם מניחים רק בשחרית?
תודה רבה.
תשובה
כל תפילותיך יהיו היכן שמניחים רק בשחרית.
האם תפילת ערבית שמתפללים לפני צאה"כ מצטרפת למנין?
לפני השקיעה!לכאורה כן, שהרי הוציא מפיו הברכות ביום תשעה באב. וכעי״ז כתבו כמה האחרונים לענין מי שבירך ברכת המזון בשתי הסעודות הראשונות ולא אמר רצה, שצריך לחזור ולברך, שעולות לו הברכות של ברכת המזון הראשונה למנין מאה ברכות.
אך ירד לו זה ממנין של יום המחרת, וצריך להיזהר בזה, כי בתשעה באב מקפידים להשלים מאה ברכות, אך בעשירי באב לא רגילים בזה.
וע׳ במה שכתבנו בזה בס״ד בקובץ בית יוסף גליון א (סי׳ טז) לענין המוציא שבת כשיטת ר״ת והתפלל ערבית קודם לכן, למתי נספרות הברכות.
אסורהאם מתאים לברך על הריח?
ברור שהרב יודה שאם לא מצליח להגיע למאה ברכות אלא ע''י כך שיניח אף כמה פעמיםשאלה - 272965
לרבנו הצדיק ה' ישמרהו
א. האם אחר חצות ניתן להניח שוב תפלין בבית וללמוד בדברים הרעים עם תפלין.
ב.האם מותר לגרוס זוהר בת"ב.
אורך ימים ושנות חיים לרבנו עטרת ראשנו
תשובה
בהחלט לא מניחים שנית תפילין, לא לומדים זוהר. תלמד עניני החורבן במדרשים
שאלה - 272855
ב"ה
שלום כבוד הרב,
יש בית כנסת שבו מניחים תפילין גם בשחרית וגם במנחה. מותר להתפלל שם שחרית, ולהתפלל מנחה בבית כנסת אחר ששם מניחים רק בשחרית?
תודה רבה.
תשובה
כל תפילותיך יהיו היכן שמניחים רק בשחרית.
א. באמת מעניין מה המקור של הרב מוצפי שמשמע כאילו יש עניין לא להניח תפילין פעם נוספתהרב מוצפי לא נשאל מצד להניח תפלין כדי להשלים מאה ברכות
ומ''מ המניח ודאי יש לו ע''מ לסמוך כמו כמה מעדת ישראל שנהגו כן
ואני כתבתי שא' הטעמים הוא כדי להרויח מאה ברכות
ונפק''מ שאם מניח ר''ת יניח בביתו
ואם מניח עם הציבור עדיף רשי שיויח עוד ברכה
מלבד מה שהניח בבוקר כדי לקרוא שמע בעיתה ובזמנה
הרב משה כהן היקר לא הבנתי מנין הבנת מה שכתבת בחלק בא. באמת מעניין מה המקור של הרב מוצפי שמשמע כאילו יש עניין לא להניח תפילין פעם נוספת
(אולי אפש"ל דס"ל שכל הנחת תפילין בט' באב היא בכלל במחלוקת ראשונים ולכן מה נהגו נהגו והבו דלא להוסיף....וצ"ע)
ב. בקשר למה שכתבת משמע דסבירא לך בפשיטות דמברכינן על ר"ת......