מתוך ה'מגדלות מרקחים':
כל הערים אשר תתנו ללוים ארבעים ושמנה עיר אתהן ואת מגרשיהן (לה ז)
בספר יהושע פרק כ"א מפורש שמתוך ארבעים ושמונה הערים שניתנו ללוים נטלו, הכהנים שלש עשרה ערים. ויש לחקור האם כל הערים ניתנו לכל הלוים בשוה תחילה, ואח"כ מתוך זה חלקו ביניהם והגיע לחלק הכהנים הערים שלהם, או דערי הכהנים ניתנו מלכתחילה לכהנים בעצמם, ושאר הערים ניתנו ללוים בנפרד.
ויש לפשוט מדברי המדרש רבה ריש פרשת חיי שרה, דקרית ארבע נקראה כן על שם שעלתה בארבע גורלות, בתחילה ליהודה ואח"כ לכלב ואח"כ ללוים ואח"כ לכהנים [היינו כמפורש בקראי ביהושע שם שמתחילה ניתנה לחלק יהודה וכלב זכה בה, ואח"כ כשנתנו ישראל מעריהם ללוים נטלו הם את קרית ארבע, ונשאר לכלב שדה העיר וחצריה]. חזינן דקרית ארבע נפלה תחילה לשבט לוי בכללות, ומתוך זה עלה אח"כ לכהנים, וכמו שעלה מתחילה בחלק יהודה ואח"כ מתוך זה הגיע לכלב, וק"ל.
כל הערים אשר תתנו ללוים ארבעים ושמנה עיר אתהן ואת מגרשיהן (לה ז)
בספר יהושע פרק כ"א מפורש שמתוך ארבעים ושמונה הערים שניתנו ללוים נטלו, הכהנים שלש עשרה ערים. ויש לחקור האם כל הערים ניתנו לכל הלוים בשוה תחילה, ואח"כ מתוך זה חלקו ביניהם והגיע לחלק הכהנים הערים שלהם, או דערי הכהנים ניתנו מלכתחילה לכהנים בעצמם, ושאר הערים ניתנו ללוים בנפרד.
ויש לפשוט מדברי המדרש רבה ריש פרשת חיי שרה, דקרית ארבע נקראה כן על שם שעלתה בארבע גורלות, בתחילה ליהודה ואח"כ לכלב ואח"כ ללוים ואח"כ לכהנים [היינו כמפורש בקראי ביהושע שם שמתחילה ניתנה לחלק יהודה וכלב זכה בה, ואח"כ כשנתנו ישראל מעריהם ללוים נטלו הם את קרית ארבע, ונשאר לכלב שדה העיר וחצריה]. חזינן דקרית ארבע נפלה תחילה לשבט לוי בכללות, ומתוך זה עלה אח"כ לכהנים, וכמו שעלה מתחילה בחלק יהודה ואח"כ מתוך זה הגיע לכלב, וק"ל.