• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, וללדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ע"י מי היתה מכת בכורות?

אמונה ובטחון

Well-known member
בהגש"פ מבואר שהש"ית הכה את בכורי מצרים, כמ"ש והכיתי כל בכור בארץ מצרים, אני ולא מלאך וכו'
ומאידך בפרשה כתוב ולא אתן למשחית לבוא אל בתיכם לנגף. ובפשטות מבואר שהיה זה ע"י מלאך

ועו"ק דאם זה היה ע"י הקב"ה מדוע היה צריך לסימן לשים דם על המשקוף, הרי ודאי פשוט וברור שהשי"ת יודע מי יהודי ומי לא.
 
ועו"ק דאם זה היה ע"י הקב"ה מדוע היה צריך לסימן לשים דם על המשקוף, הרי ודאי פשוט וברור שהשי"ת יודע מי יהודי ומי לא.
מובא שכל עניין הסימן היה בשביל להזכיר את מה ששחטו ואמרו חיה רעה אכלתו. וכן משכו אותו מהבור ועוד. אין לי זמן כרגע למצוא את זה. אולי מישהו ימצא לך באוצר החכמה
 
ולא אתן למשחית לבוא אל בתיכם לנגף. ובפשטות מבואר שהיה זה ע"י מלאך
עיי' דעת זקנים שהכוונה שהמלאך לבד לא, אך הקב"ה עם מלאך כן.
ובפשטות יותר נראה לומר ש"משחית" זה לא מלאך וכד', אלא מציאות של השחתה. (ונראה שזו כוונת הספורנו (יב יג) עיי"ש)
 
בהגש"פ מבואר שהש"ית הכה את בכורי מצרים, כמ"ש והכיתי כל בכור בארץ מצרים, אני ולא מלאך וכו'
ומאידך בפרשה כתוב ולא אתן למשחית לבוא אל בתיכם לנגף. ובפשטות מבואר שהיה זה ע"י מלאך

ועו"ק דאם זה היה ע"י הקב"ה מדוע היה צריך לסימן לשים דם על המשקוף, הרי ודאי פשוט וברור שהשי"ת יודע מי יהודי ומי לא.
עיין רבינו בחיי
 
יש גם תי' מפורסם בשם רעק"א שהיו ב' מכות בכורות, בכורים מאב ובכורים מאם
השי"ת הרג את הבכורים מאב, והמלאך את הבכורים מאם.

יש גם תי' של מרן זיע"א בהגש"פ שהרי היו ששים רבוא יהודים במצרים, והיה אמור להיות ע"פ הסטטיסטיקה הרוגים שהגיעו לדוגמא לגיל 120, וזהו מ"ש ולא אתן המשחית כו', דהיינו שבמכת בכורות גם לא היה מיתה טבעית לישראל, שום מוות לא היה. עיינו שם בדבריו הנפלאים
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון