מישהו אמר לי שיש מכתב מהראש"ל בעניין בדיקה על ידי לדים - שכתב לחוש מצד אבוקה. יש למישהו את המכתב?
הטעם של האיסור באבוקה הוא מר רב נחמן בר יצחק: זה יכול להכניסו לחורין ולסדקין, וזה - אינו יכול להכניסו לחורין ולסדקין. רב זביד אמר: זה - אורו לפניו, וזה - אורו לאחריו. רב פפא אמר: האי - בעית, והאי - לא בעית. רבינא אמר: האי - משך נהורא, והאי - מיקטף איקטופי.אם זה באמת לדים מופרדים נראה יש להחמיר וכדין אבוקה. ורק אם זה פנס לד בודד יש להקל.
וכל זה לא שייך בלד עם כמה נרות ולמה שיהיה איסור ואם תאמר שכך היא תקנת חכמים דוקא בנר ולא באבוקה אז גם להדליק בלד אחד יהיה אסור שאינו נחשב לנר.
אני לא מאמין שמרן כתב כך