• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

פתיל צף ביום טוב

אושרי רביב

Well-known member
בס"ד
דחוף!
אני חייב את המקור של מרן זיע"א מה דעתו לגבי הכנסת הפתיל צף ביום טוב.
דעת הרב משה לוי לאסור משום מתקן מנא, ע"פ השלחן ערוך וכף החיים ומשנה ברורה בסימן תקי"ד סעיף ח' – ט'. ע"ש. כן כתוב בסידור איש מצליח לראש השנה (עמוד 27). אני זוכר ששמעתי פעם בשם מרן זיע"א להתיר בזה.
איה מקום הדברים?
 
ראיתי אחר כך שבילקוט יוסף מרן שליט"א הביא מקול סיני כסלו תשע"ו, אין לי אפשרות להשיג את זה. למישהו יש צילום?...
כמו כן, אני זוכר שכתב על כך בספריו מרן זיע"א, לא זוכר היכן...
 
בס"ד
דחוף!
אני חייב את המקור של מרן זיע"א מה דעתו לגבי הכנסת הפתיל צף ביום טוב.
דעת הרב משה לוי לאסור משום מתקן מנא, ע"פ השלחן ערוך וכף החיים ומשנה ברורה בסימן תקי"ד סעיף ח' – ט'. ע"ש. כן כתוב בסידור איש מצליח לראש השנה (עמוד 27). אני זוכר ששמעתי פעם בשם מרן זיע"א להתיר בזה.
איה מקום הדברים?
מתוך בהלכה ובאגדה שבת פא
פתיל צף

כאשר מדליקים נרות ביום טוב בפתיל צף, מותר להכניס את הפתיל לתוך הנקב שבפקק שעם, ואין זה נחשב מתקן כלי. (תשובה בכתב יד למרן זצ"ל. קצוש"ע חזו"ע שבת ב קצט)
 
מתוך שמה סוכות פ''ב
פְּתִיל צָף

כַּאֲשֶׁר מַדְלִיקִים נֵרוֹת בְּיוֹם טוֹב עַצְמוֹ בִּפְתִיל צָף, מֻתָּר לְהַכְנִיס אֶת הַפְּתִיל לְתוֹךְ הַנֶּקֶב שֶׁבַּשַׁעַם, וְאֵין זֶה נֶחְשָׁב מְתַקֵּן כְּלִי. (תשובה בכתב יד למרן זצוק"ל. הובא בקיצור שלחן ערוך חזון עובדיה שבת ב עמוד קצט. ובירחון יתד המאיר גיליון 152 עמוד 6) וכן פסק בשו"ת שבט הלוי (חלק ט סימן קכח) להתיר, מכיון שבנתינת הפתילה בצף, אינו עושה כלי, אלא הצף הוא בית קיבול המחזיק את הפתילה שכבר היא לבדה עומדת להדלקה.



טוֹב לְהַדְלִיק בַּסֻּכָּה שִׁבְעָה נֵרוֹת, לִכְבוֹד שִׁבְעָה אֻשְׁפִּיזִין עִלָּאִין קַדִּישִׁין. (החיד"א. רי)
 
מתוך בהלכה ובאגדה שבת פא
פתיל צף

כאשר מדליקים נרות ביום טוב בפתיל צף, מותר להכניס את הפתיל לתוך הנקב שבפקק שעם, ואין זה נחשב מתקן כלי. (תשובה בכתב יד למרן זצ"ל. קצוש"ע חזו"ע שבת ב קצט)
מתוך שמה סוכות פ''ב
פְּתִיל צָף

כַּאֲשֶׁר מַדְלִיקִים נֵרוֹת בְּיוֹם טוֹב עַצְמוֹ בִּפְתִיל צָף, מֻתָּר לְהַכְנִיס אֶת הַפְּתִיל לְתוֹךְ הַנֶּקֶב שֶׁבַּשַׁעַם, וְאֵין זֶה נֶחְשָׁב מְתַקֵּן כְּלִי. (תשובה בכתב יד למרן זצוק"ל. הובא בקיצור שלחן ערוך חזון עובדיה שבת ב עמוד קצט. ובירחון יתד המאיר גיליון 152 עמוד 6) וכן פסק בשו"ת שבט הלוי (חלק ט סימן קכח) להתיר, מכיון שבנתינת הפתילה בצף, אינו עושה כלי, אלא הצף הוא בית קיבול המחזיק את הפתילה שכבר היא לבדה עומדת להדלקה.



טוֹב לְהַדְלִיק בַּסֻּכָּה שִׁבְעָה נֵרוֹת, לִכְבוֹד שִׁבְעָה אֻשְׁפִּיזִין עִלָּאִין קַדִּישִׁין. (החיד"א. רי)
יישר כח
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון