Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
היום שקיעה בשעה 19:39
צאת הצום יהיה הכי מוקדם בשעה 19:53
*
בילקו"י וכולם מסכימים וכך נהוג להחמיר 20 דק' אחרי השקיעה בצום זה, עד 19:59
(וכן בלוח אור החיים, כתב להחמיר וצאת הצום לפיו כמו שכתבנו)
בחזו"ע כותב להחמיר 20 רגעים (דקות) מהשקיעה, בצום ת"ב ואף שלחולים ולאנשים שקשה להם שרי מעיקר הדין אף מחמישה ל - הנכון להחמיר 20 דק' אחרי השקיעה, שהיום זה בדקה לשמונה
בחזו"ע כותב להחמיר 20 רגעים (דקות) מהשקיעה, בצום ת"ב ואף שלחולים ולאנשים שקשה להם שרי מעיקר הדין אף מחמישה ל - הנכון להחמיר 20 דק' אחרי השקיעה, שהיום זה בדקה לשמונה
כי מעיקר הדין זה 13.5 דקות, ואם מחמירים את הרמב"ם זה 18 דקות, ואם רוצים זמניות אז זה עוד דקה-שתים, וגם אם לא רוצים לצמצם, עדיין 20 דקות זה חומרא על חומרא בדרבנן, ובפרט זמניות.
שמעתי פעם ש20 דק' זה המקסימום שאפשר להיות ולכן מרן כתב 20 דק', אבל לכאורה ביום הכי ארוך שהוא 14 שעות כל שעה היא 70 דקות יוצא שכל דקה היא 1.16 דקות, כפול 18 שווה 21 דקות. ואם תוסיף דקה לדיוק השעון א"כ צריך לעיתים לחשב 22 דקות (נ"מ למילה בשבת וכדו').
בחזון עובדיה על תענית אסתר כתב רבע שעה, ועל תשעה באב כתב עשרים דקות, וככל הנראה כיון להבדל בזמניות בין הקיץ לחורף, והחמיר כדעת הרמב"ם לחוש בזה שהמיל 24 דקות.