• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

צהלי ורוני עיה"ת בני ברק כי גדול בקרבך

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אמרתי שהרב דוד כך אמר כפי שכתבו לפני בפורום

אם כבודו חולק עליו, זה בסדר

אני כתבתי שאלו ואלו וכו'
מכבד את כולם
ורוצה באחדות כל הציבור הספרדי בע"ה
אחדות - כן!
מחיקת המורשת - לא!
ואיך אמר מרן חכם שלום זצוק"ל על הפסוק 'דברי שלום ואמת', ששלום בלי אמת לא שווה כלום!
ונאים הם הדברים למי שאמרם, כמה נלחם ב'מרביצי' ורבניהם המנסים לקעקע את מורשתו של מרן רבינו הגדול זיע"א.
כמה מרן רה"י זצוק"ל חסר היום....!
 
מרן הראשון לציון הגר"י יוסף בסעודה שלישית בשבת חתן לנכדה המשותפת של הראשונים לציון: "נכנסת למשפחות חשובות משפחת יוסף ומשפחת עמאר, אתה צריך להיות בקיא ב10 כרכים של "שו"ת שמע שלמה על כל השו"ע, ובכל ספרי ילקוט יוסף"
 
מרן הראשון לציון הגר"י יוסף בסעודה שלישית בשבת חתן לנכדה המשותפת של הראשונים לציון: "נכנסת למשפחות חשובות משפחת יוסף ומשפחת עמאר, אתה צריך להיות בקיא ב10 כרכים של "שו"ת שמע שלמה על כל השו"ע, ובכל ספרי ילקוט יוסף"
יא כרכים שמע שלמה
 
אחדות - כן!
מחיקת המורשת - לא!
ואיך אמר מרן חכם שלום זצוק"ל על הפסוק 'דברי שלום ואמת', ששלום בלי אמת לא שווה כלום!
ונאים הם הדברים למי שאמרם, כמה נלחם ב'מרביצי' ורבניהם המנסים לקעקע את מורשתו של מרן רבינו הגדול זיע"א.
כמה מרן רה"י זצוק"ל חסר היום....!
כנראה הראשל"צ הגר"ד לא סובר שמישהו בא למחוק את מורשת מרן
כידוע בין הלל לשמאי היו רק 3 מחלוקות, אבל בין בית שמאי לבית הלל היו עשרות מחלוקות
כך שיתכן ובין מרן גאון עוזנו זצ"ל לאחרים היו מחלוקות מסויימות, ויש תלמידים שלוקחים את זה לכל החיים שצריך להיות במחלוקת
תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם
ויה"ר שנזכה לביאת גואל צדק אמן
 
כנראה הראשל"צ הגר"ד לא סובר שמישהו בא למחוק את מורשת מרן
כידוע בין הלל לשמאי היו רק 3 מחלוקות, אבל בין בית שמאי לבית הלל היו עשרות מחלוקות
כך שיתכן ובין מרן גאון עוזנו זצ"ל לאחרים היו מחלוקות מסויימות, ויש תלמידים שלוקחים את זה לכל החיים שצריך להיות במחלוקת
תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם
ויה"ר שנזכה לביאת גואל צדק אמן
צא וראה!
את השמש א"א להסתיר במסננת (כדברי מרן הגר"ע עטייה על מרן רבינו זיע"א).
 
צא וראה!
את השמש א"א להסתיר במסננת (כדברי מרן הגר"ע עטייה על מרן רבינו זיע"א).
אבל במקביל לא צריך גם לחפש מחלוקות בזכוכית מגדלת...
אולי אני תמים אבל נ"ל שיש כאלו שאוהבים שיש ויכוח ומחלוקות כאילו זה מגדל מישהו
זה רק עושה ביזוי לכבוד התורה וגם למרן שאנו רוצים בכבודו
שבעים פנים לתורה ולא צריך למחוק את כל ה 69 דרכים האחרות
אני זוכר את מרן זצ"ל כמה היה מכבד גם את החולקים עליו, בספרים ובשיעורים אפי' רבנים שזילזלו.
[ידוע הסיפור על הרב יעקב הלל שמרן מזכיר אותו כמה פעמים, ואמרו למרן אבל הוא חולק עליך? ומיד מרן הוסיף לו תואר של כבוד בספר]
אני זוכר את הפגישה של מרן עם הרב יהודה עדס ואת הפגישה עם ר' שמואל אויערבך זצ"ל, בחביבות ואהבה כאילו לא היה הרבה היסטוריה
שנזכה ללכת בדרכיו באמת
 
למה אצל האשכנזים אתה יכול לראות שהרב ואזנאר פסק כך והרב אלישיב אחרת ור שלמה זלמן פסק כך ואין שום מחלוקת אישית ביניהם להיפך הם היו הידידים הכי גדולים ורק אצלינו הספרדים כל מחלוקת על פסים בטלית או ברכת הבמבה הופכת למלחמת עולם שלישית
 
אבל במקביל לא צריך גם לחפש מחלוקות בזכוכית מגדלת...
אולי אני תמים אבל נ"ל שיש כאלו שאוהבים שיש ויכוח ומחלוקות כאילו זה מגדל מישהו
זה רק עושה ביזוי לכבוד התורה וגם למרן שאנו רוצים בכבודו
שבעים פנים לתורה ולא צריך למחוק את כל ה 69 דרכים האחרות
אני זוכר את מרן זצ"ל כמה היה מכבד גם את החולקים עליו, בספרים ובשיעורים אפי' רבנים שזילזלו.
[ידוע הסיפור על הרב יעקב הלל שמרן מזכיר אותו כמה פעמים, ואמרו למרן אבל הוא חולק עליך? ומיד מרן הוסיף לו תואר של כבוד בספר]
אני זוכר את הפגישה של מרן עם הרב יהודה עדס ואת הפגישה עם ר' שמואל אויערבך זצ"ל, בחביבות ואהבה כאילו לא היה הרבה היסטוריה
שנזכה ללכת בדרכיו באמת
למה אצל האשכנזים אתה יכול לראות שהרב ואזנאר פסק כך והרב אלישיב אחרת ור שלמה זלמן פסק כך ואין שום מחלוקת אישית ביניהם להיפך הם היו הידידים הכי גדולים ורק אצלינו הספרדים כל מחלוקת על פסים בטלית או ברכת הבמבה הופכת למלחמת עולם שלישית
כבודו מנסה להעיר על נשיא מועצת חכמי התורה?
 
למה אצל האשכנזים אתה יכול לראות שהרב ואזנאר פסק כך והרב אלישיב אחרת ור שלמה זלמן פסק כך ואין שום מחלוקת אישית ביניהם להיפך הם היו הידידים הכי גדולים ורק אצלינו הספרדים כל מחלוקת על פסים בטלית או ברכת הבמבה הופכת למלחמת עולם שלישית
הסבר בזה הוא פשוט, שאצל אחינו האשכנזים אין ויכוח על הדרך איך פוסקים וכדומה, אלא כל המחלוקות הם על נקודה כזאת או אחרת, אז פשוט שזה לא יהיה מלחמת עולם שלישת, מאידך אצל הספרדים יש ויכוח איך לומדים כמו מי פוסקים האם יש עניין להחמיר או כדעת היש או לא, ובזה יש מחלוקת עולם שלישית.
 
הסבר בזה הוא פשוט, שאצל אחינו האשכנזים אין ויכוח על הדרך איך פוסקים וכדומה, אלא כל המחלוקות הם על נקודה כזאת או אחרת, אז פשוט שזה לא יהיה מלחמת עולם שלישת, מאידך אצל הספרדים יש ויכוח איך לומדים כמו מי פוסקים האם יש עניין להחמיר או כדעת היש או לא, ובזה יש מחלוקת עולם שלישית.
לא יודע אם מדוייק,
כיון שגם אצלם יש פוסקים מחמירים מאוד ויש מקילים.
צא ולמד ממה שעשו למרן הגרי"י נויבירט זצ"ל כשהוציא את ספרו שש"כ.
 
הסבר בזה הוא פשוט, שאצל אחינו האשכנזים אין ויכוח על הדרך איך פוסקים וכדומה, אלא כל המחלוקות הם על נקודה כזאת או אחרת, אז פשוט שזה לא יהיה מלחמת עולם שלישת, מאידך אצל הספרדים יש ויכוח איך לומדים כמו מי פוסקים האם יש עניין להחמיר או כדעת היש או לא, ובזה יש מחלוקת עולם שלישית.
הרשה לי לחלוק על כבודו אצל האשכנזים יש מחלוקות מאוד גדולים בעניני פסיקה כמו לדוגמא בעניני מראות ממש מחלוקות מן הקצה לקצה ועדיין הכל נשאר במסגרת ויכוח תורני ולא חס ושלום למלחמה
 
תראו, נפתח אשכול לענין הגעתו של מרן לבני ברק, ותראו לאן הגעתם בדיונים

[אני לא מתכוון אישית על מישהו מסוים, אלא בכללי]

 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון