ב"ה
שלום וברכה,
לכאורה על פניו לפי המבואר בהליכות עולם ח"ז (פרשת מסעי עמ' רפו-רפז), שאסור לעשות צורת חמה לבנה וכוכבים בין שוקעת בין בולטת, ושלכן גם ציור במיני צבעונין לדידן אין להקל, נראה שהוא הדין לצילום במצלמה, כמו שאפשר ללמוד שם מדבריו כמה פעמים שדימה צילום במצלמה לציור, ע"ש. וכן נראה בקיצוש"ע ילקו"י (יו"ד סי' קמא סעיף יב), ע"ש.
אלא שקצת יש לצדד בצילום במצלמה ע"פ מ"ש בהליכות עולם שם (עמ' רפד טור א), שהמעיין בריטב"א ע"ז (מג: ) יראה שלא אסר אלא בציור ע"י דיו וסממנים שהוא כבולט, ואפשר שהוא מודה בצילום של תמונה פוטוגרפית דשרי. ע"כ. ולפ"ז י"ל, דלגבי שמש ירח וכוכבים דבלאו הכי איכא ספק ספיק, שגם אינו שוקע ואינו בולט, וגם אינו "שלם", רק חלקי, כמו צילום פרופיל שכתב שם, א"כ אף דלדידן בצעונין אכתי יש להחמיר (כמבואר בעמ' רפז), מ"מ בתמונה פוטוגרפית שיש עוד חילוק נוסף הנ"ל, לכן יש להקל בעיקר הדין, והנח להם לישראל, שאם אינם נביאים בני נביאים הם.
בברכה רבה