יש תשובה ארוכה בזה של מרן שליט"א
על פאת הראש??
אני מכיר את התשובה שכתב בצעירותו ונדפסה בחלק ז נראה לי לגבי פאת הזקן...
לגבי פאת הראש לא מצאתי שהרב מדבר בזה....
כי דעת מרן ביו"ד קפא, שממקום הפאה עד מתחת לאוזן מקום שלחי התחתון יוצא לא תגע בו יד.. דעת מרן שכל מקום זה חשוב פאת הראש, ולכן אסור לכתחילה לגלח שם במספרים כעין תער, והרע מנהגנו לא כן אלא כבר מאמצע האוזן מגלחים במספרים כעין תער, היינו שאנו מחשיבים מקום זה לפאת הזקן.. שלא כמרן בשו"ע,
גם על מרן קשה למה פסק כך והלא זו דעת רש"י - יותר נכון ריב"ן חתנו, אך בב"י מביא דעה זו על שם רש"י- ולא מצאנו עוד אחד שיסבור כן, ואפילו מרן בהמשך מביא שרש"י בפרשת קדושים שכותב אחרת (ומרן לא עומד על על הסתירה ברשי) אם כן למה פסק כיחידאה נגד משמעות כל הפוסקים?
גם יש ממה נפשך להקל מן אמצע האוזן, שהרי בתחילה מצדד שמותר ברוחב ומדייק כן מלשון הרמב"ם ורשי, אך בסוף דחה בדעת רש"י שאפשר לומר שהתורה באורך ולא ברוחב...אם כן יוצא שגם אם נדחה כן עדיין, לדעת הרמב"ם פאת הראש נגמרת לפני סוף האוזן ולדעת רשי מותר באורך אם כן צריך להיות מותר לכולם עלמא מאמצע האוזן.... ובכל זאת מרן מחמיר...
גם בסדר הבית הביא ריטבא שנשמע מדבריו שפאת הראש היא עד העצם שמחברת הראש ללסת, לא עד מתחת לאוזן... ואולי נאמר שמרן בבדק הבית חזר בו... אבל הלשון בבדק הבית לא משמע כן... וגם תלוי מה נכתב קודם והדברים עתיקים...
אם יש מקום מרן מלכא מדבר בזה אשמח מאוד לדעת כי רבו לי הספיקות בעניין יישר כוח