• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

צריך בבקשה 4 עמודים משו"ת אבי בעזרי של הרב יצחק לוי

מקווה שזה טוב... אולי יצא קצת מטושטש, אם יש משהו ספציפי שאתה רוצה שאני אתמקד אליו - תעדכן.
ממש מחילה על הטרחה, אבל אני זוכר שראיתי לפני 5 שנים תשובה שלו בעניין פאת הראש... באוצר החכמה במפתחות מופיע שהלכות חוקות הגויים נמצא בעמודים שבקשתי, אבל אני רואה שבפועל זה לא מספר העמודים הנכון...
אודה לך מאוד אם תוכל לצלם את התשובה שהוא דן בה על פאת הראש, כנראה זה עוד קצת בהמשך בספר...
ושוב מחילה על הטירחה🙏
 
ממש מחילה על הטרחה, אבל אני זוכר שראיתי לפני 5 שנים תשובה שלו בעניין פאת הראש... באוצר החכמה במפתחות מופיע שהלכות חוקות הגויים נמצא בעמודים שבקשתי, אבל אני רואה שבפועל זה לא מספר העמודים הנכון...
אודה לך מאוד אם תוכל לצלם את התשובה שהוא דן בה על פאת הראש, כנראה זה עוד קצת בהמשך בספר...
ושוב מחילה על הטירחה🙏
IMG_0026.JPG
 
יש תשובה ארוכה בזה של מרן שליט"א
על פאת הראש??
אני מכיר את התשובה שכתב בצעירותו ונדפסה בחלק ז נראה לי לגבי פאת הזקן...
לגבי פאת הראש לא מצאתי שהרב מדבר בזה....
כי דעת מרן ביו"ד קפא, שממקום הפאה עד מתחת לאוזן מקום שלחי התחתון יוצא לא תגע בו יד.. דעת מרן שכל מקום זה חשוב פאת הראש, ולכן אסור לכתחילה לגלח שם במספרים כעין תער, והרע מנהגנו לא כן אלא כבר מאמצע האוזן מגלחים במספרים כעין תער, היינו שאנו מחשיבים מקום זה לפאת הזקן.. שלא כמרן בשו"ע,
גם על מרן קשה למה פסק כך והלא זו דעת רש"י - יותר נכון ריב"ן חתנו, אך בב"י מביא דעה זו על שם רש"י- ולא מצאנו עוד אחד שיסבור כן, ואפילו מרן בהמשך מביא שרש"י בפרשת קדושים שכותב אחרת (ומרן לא עומד על על הסתירה ברשי) אם כן למה פסק כיחידאה נגד משמעות כל הפוסקים?
גם יש ממה נפשך להקל מן אמצע האוזן, שהרי בתחילה מצדד שמותר ברוחב ומדייק כן מלשון הרמב"ם ורשי, אך בסוף דחה בדעת רש"י שאפשר לומר שהתורה באורך ולא ברוחב...אם כן יוצא שגם אם נדחה כן עדיין, לדעת הרמב"ם פאת הראש נגמרת לפני סוף האוזן ולדעת רשי מותר באורך אם כן צריך להיות מותר לכולם עלמא מאמצע האוזן.... ובכל זאת מרן מחמיר...
גם בסדר הבית הביא ריטבא שנשמע מדבריו שפאת הראש היא עד העצם שמחברת הראש ללסת, לא עד מתחת לאוזן... ואולי נאמר שמרן בבדק הבית חזר בו... אבל הלשון בבדק הבית לא משמע כן... וגם תלוי מה נכתב קודם והדברים עתיקים...
אם יש מקום מרן מלכא מדבר בזה אשמח מאוד לדעת כי רבו לי הספיקות בעניין יישר כוח
 
חזור
חלק עליון