• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

צריך לעורר - קבלת שבת במזמור שיר ליום השבת

לביא

Well-known member
הנה בבא״ח כתוב שהולכים לפי המנהג, וקבלת שבת עושים לפי מנהג המקום איך לקבל. ומרן זצוק״ל בהליכו״ע חלק עליו, הואיל והשו״ע כתב שמקבלים שבת במזמור שיר ליום השבת, ולא תלה במנהג. (כתבתי הדבר בקיצור נמרץ, יעוין הדברים בפנים)

והנה בהרבה מקומות שאני נמצא, תמיד מתחילים אחרי מנחה מזמור לדוד הבו לה׳ וכו׳, לכה דודי, ורק אז מזמור שיר ליום השבת
והנה ברוב הפעמים מתחילים את הסדר הנ״ל דקות מועטות לפני השקיעה, ובוודאי שלא מספיקים לומר מזמור שיר ליום השבת
ומדובר בבתי כנסת וקהילות שמצהירים שהם הולכים לפי דעת מרן זצוק״ל, ולכאורה אינם מכירים את הפסק הנ״ל
 
נראה גם לפי מרן אם יכוונו כל הציבור לקבל שבת בבואי כלה אז קבלתם מועילה.
ממילא בדרך כלל המציאות כי הציבור מתכוונים בבואי כלה, לא כולם יודעים את ההלכה שהמנהג במזמור שיר.
וגם דין תוספת שבת גם במחשבה, וטוב שיחשבו גם לפני השקיעה.
 
נראה גם לפי מרן אם יכוונו כל הציבור לקבל שבת בבואי כלה אז קבלתם מועילה.
ממילא בדרך כלל המציאות כי הציבור מתכוונים בבואי כלה, לא כולם יודעים את ההלכה שהמנהג במזמור שיר.
וגם דין תוספת שבת גם במחשבה, וטוב שיחשבו גם לפני השקיעה.
אולי אני צריך להביא לכאן פשוט את דברי מרן.
הוא כותב בבירור שקבלת שבת זה במזמור שיר ליום השבת, אפילו אם המנהג לא כך.

@בנימין לוריא , ידעתי וגם ידעתי שהראשל״צ מקל בזה לפני השקיעה. אך זה לא מסיר את עיקר הטענה שלי, שהרי רובא דרובא מסיימים מנחה לפני השקיעה, אך במקום לומר מזמור שיר ליום השבת מתחילים ״מזמור לדוד הבו לה׳ בני אלים״. והגם שכך ״המנהג״ להתחיל סדר קבלת שבת, הרי דברי הילקו״י שהבאת מדברים על היכא שאין זמן לפני השקיעה לכאורה.
 
חזור
חלק עליון