אמרת מראשי...אין בכך תמיהה כלל, ב"ה יש בקהילה ת"ח רבים וחשובים, ואין רב כלשהו למקום, אלא כולם מדברים כשווים בין שווים.
נו שוין.
אמרת מראשי...אין בכך תמיהה כלל, ב"ה יש בקהילה ת"ח רבים וחשובים, ואין רב כלשהו למקום, אלא כולם מדברים כשווים בין שווים.
ראשי בניהול, כלומר הוא הקים ביחד עם הרב שמואל חזן את הקהילה, אבל שניהם מתנהגים כשווים בין שווים בכל העניינים, והקהילה מתנהלת ללא ראשים בעניינים הרוחניים.אמרת מראשי...
נו שוין.
בעניינים הרוחניים כמדומה שמתייעצים עם מרן הגאב"ד שליט"א שהוא גם נשיא הקהילה?ראשי בניהול, כלומר הוא הקים ביחד עם הרב שמואל חזן את הקהילה, אבל שניהם מתנהגים כשווים בין שווים בכל העניינים, והקהילה מתנהלת ללא ראשים בעניינים הרוחניים.
בעניינים הגשמיים הם המנהלים.
מי הוא מרן הגאב"ד שהוא נשיא הקהילה?בעניינים הרוחניים כמדומה שמתייעצים עם מרן הגאב"ד שליט"א שהוא גם נשיא הקהילה?
אכן הרב @ע"ה ס"ט ?
אולי אתה תהיהמי הוא מרן הגאב"ד שהוא נשיא הקהילה?
לי לא ידוע על מרן/גאב"ד כלשהו שהוא נשיא הקהילה!
ובעניינים הרוחניים בינתיים אין רב קבוע שמתייעצים איתו. מחכים שיהיה מרא דאתרא לשכונה, ועל פיו בעז"ה יישק דבר.
אתה מתכוון לעשות צחוק ממני, או מבני השכונה כאן?אולי אתה תהיה
לא דיברתי על מרא דאתרא. דיברתי על רב פוסק לקהילהאתה מתכוון לעשות צחוק ממני, או מבני השכונה כאן?
מחפשים מרא דאתרא שהוא ת"ח בקנה מידה!!!
אני לא כתבתי על רב פוסק, ולא ידוע לי על שאלה הלכתית שנוצרה בקהילה שהלכו לשאול אזה רב, ב"ה יש לנו את ספרי מרן זיע"א ובנו מרן ראש"ל שליט"א, ובהם מענה כמעט לכל שאלה הלכתית מצויה.לא דיברתי על מרא דאתרא. דיברתי על רב פוסק לקהילה
רק תדע שזה מסוכן.אני לא כתבתי על רב פוסק, ולא ידוע לי על שאלה הלכתית שנוצרה בקהילה שהלכו לשאול אזה רב, ב"ה יש לנו את ספרי מרן זיע"א ובנו מרן ראש"ל שליט"א, ובהם מענה כמעט לכל שאלה הלכתית מצויה.
הוא כולם אמרו את דעת מרן זיע"א ובנו מרן ראש"ל שליט"א ההכרעה תהיה אותה הכרעהרק תדע שזה מסוכן.
"כולם חכמים, כולם נבונים, כולם יודעים את התורה..." זה הכי מסוכן. מספיק שמתעוררת שאלה בחשמל בשבת. או זמני היום.. ואני מדבר על שאלה בלייב... אם כולם גאונים וכולם בקיאים בהלכה. זה הכרעה של כמה אנשים בו זמנית?
בהלכה אחת יכולים להיות 30 הכרעות. בפרט שלפעמים זה ברגע שצריך להכריע. וכל אחד בטוח שהוא זוכר מה נפסק. אבל טוב. אם הדרך היא שיש כמה ראשים. שיבושם להם.הוא כולם אמרו את דעת מרן זיע"א ובנו מרן ראש"ל שליט"א ההכרעה תהיה אותה הכרעה
אתה יכול לתת לי 10 דוגמאות מתוך ה30 שמתעוררות אצלכם כל יום?בהלכה אחת יכולים להיות 30 הכרעות. בפרט שלפעמים זה ברגע שצריך להכריע. וכל אחד בטוח שהוא זוכר מה נפסק. אבל טוב. אם הדרך היא שיש כמה ראשים. שיבושם להם.
אני אמרתי שמתעוררות 30 דוגמאות? או אמרתי 30 הכרעות באותה דוגמאה?אתה יכול לתת לי 10 דוגמאות מתוך ה30 שמתעוררות אצלכם כל יום?
וסתם מעניין מי הרב שזמין לכם בלייב לכ"כ הרבה שאלות...
לא נתקלנו עדיין באחת מהדוגמאות האלו.אבל חיבת הקודש, מ"מ אכתוב כמה גריגירי מציאויות שנתקלו בהם רבים וטובים.
א. חזן שהגיע לעמידה 7 דקות לפני הנץ. (תחשוב, אסור גם לדבר בזמן הזה, אז שיש מאה פוסקים..... ואין אחד שחותך, המבוכה גדולה).
ב. חזן שהגיע לעמידת נעילה 35 דקות לפני השקיעה וממש עמד להתחיל ואחד שם לב לדבר.
ג. מזגנים שכוונו בטעות על 26 מעלות שזה דיי חם בקיץ, ונזכרו בבין השמשות של ערב יו"ט.
להמשיך?
יפה. זה הבעיה שכל אחד חושב מה הבעיה.לא נתקלנו עדיין באחת מהדוגמאות האלו.
ולא הבנתי בכלל מה השאלה בא', ממתינים בשתיקה, יש מישהו שכותב שזה בעיה?
כתבתי לך שלא נתקלנו בזה, כי אף פעם לא היה מצב כזה בתפלה אצלינו, אם מתכננים את זמני התפילה כראוי זה לא קורה.יפה. זה הבעיה שכל אחד חושב מה הבעיה.
מה הבעיה להמתין בשתיקה? אולי שיכול להגיד את כל ק"ש מתחילתה ועד סופה...
דבר שני. לכמה להמתין? עד הנץ בדיוק? כבודו שכח שיש הלכה שכמה דקות לפני זה כן בסדר. איפה הגדר? כמה זה נחשב עדיין תקין?
בשביל זה צריך רב פוסק שיחיה את הפסיקה שקשורה לניהול בית כנסת.אי אפשר שכל אחד יאמר את סברתו או מה נראה לו.
לכתחילה ודאי שזה בעיה.ועדיין לא הבאת מישהו שכותב שזו בעיה, רק אתה "מסברתך" כותב כל מיני סברות.
לא ראיתי שדיבר על המקרה שכתבת. אלא על שהה בקר"ש/תפלה/מגילה.לכתחילה ודאי שזה בעיה.
הזכרת שאתם בקיאים בתורת מרן...
אז תשמע ותראה בעיניך:
בסוף ראיתי שב"ה הרבה מקהילתכם המעטירה זכו לקיים שניהםבשעה 9:30
אולי, הבעיה שמי שיוצא מהשכונה לא בטוח שיוכל לחזור לישון בבית, בגלל ההדלקה של הרב בידרמן.