• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

קובץ רב ברכות גליון י

קראתי כמה מהמאמרים הנ"ל, ונראה לי מה שחוזר השכם והערב מורנו הראש"ל ח"ר יצחק לחלוק כדרכה של תורה, זה כהנ"ל, ממש נכתב בצורה מכובדת ויפה.
דוקא לא מצאתי שם הרבה מאמרים שכתבו לחלוק על מרן זצ"ל כפי שהיה מצופה בקובץ כזה שהוא לזכרו ובתורתו של הבא"ח.

מעניין גם היכן גדולי התורה תלמידי וממשיכי הבא"ח? מדוע לא מובאים בקובץ זה??
 
דוקא לא מצאתי שם הרבה מאמרים שכתבו לחלוק על מרן זצ"ל כפי שהיה מצופה בקובץ כזה שהוא לזכרו ובתורתו של הבא"ח.

מעניין גם היכן גדולי התורה תלמידי וממשיכי הבא"ח? מדוע לא מובאים בקובץ זה??
על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון
א' - באופן מה שראו עיני על דברים שמופה"ד נלחם בהם בעוז ותעצומות השכם וערב, בכ"ז עליהם ממש נכתב בגליון זה בצורה מכובדת כדרכה של תורה, (שכולי תפילה שכל הכותבים בהלכה ובהגדה הן בעדו של הגר"ע והן לחלוק על הגר"ע יכתב בלשון מכובדת כזו), זה במאמר הראשון בדין חתימה "מינים" ועוד עיי"ש, וכן במאמר של הרב חקק וכמובן במאמר האחרון,
ב' - אפשר לומר שע"פ רוב, אותם החכמים ההולכים לאור ראש ממשלת התורה מאור העולם רבנו יוסף חיים זיע"א, הם כבר כותבים את הדברים עלי ספר שהם מוצאים לאור או בגליונות שהו"ל, הן תח"י כגון הגרי"ח סופר או תחת המוסד שתחתיהם כגון הרב הלל וכעז"ה
ג' - ואם זכרוני לא מטעני בעבר היו שם מאמרים מהג"י פלאבני ע"ה, הגר"א טופיק, הגרי"ח סופר, הגר"א אבא שאול רבה של קדר ע"ה, הגרב"ץ מוצפי.
ד' - ויותר נראה שמטרת המו"ל היא לפלפל ולדון בדברי הרי"ח ולאו דוקא ליישב, סוף סוף זה לא מסיונרים או להבדיל חסידות, שצריכים להוכיח שהם הצודקים והם המבינים ורק הם יודעים וח"ו הצד השני אין בו מהומה
אני מקווה שהדברים נופלים על אוזן קשבת
 
דוקא לא מצאתי שם הרבה מאמרים שכתבו לחלוק על מרן זצ"ל כפי שהיה מצופה בקובץ כזה שהוא לזכרו ובתורתו של הבא"ח.
עברתי מקופיא, וראיתי ג' מאמרים החולקים, האחד בענין מזוזה, השני בענין ס"ס בזמן ר"ת והשלישי בענין נשים אם מברכות על לולב.
וכאמור, כתבו בצורה מכובדת ונאה.
 
עברתי מקופיא, וראיתי ג' מאמרים החולקים, האחד בענין מזוזה, השני בענין ס"ס בזמן ר"ת והשלישי בענין נשים אם מברכות על לולב.
וכאמור, כתבו בצורה מכובדת ונאה.
כבר ידוע אחד הכותבים שם שכל מטרתו לנגח את תורתו של מרן. וכבר חלף הלך לו מהפורום כאן...
 
איני יודע מה אתה סח.
מה יש לדעת, אחד מהכותבים שהזכרת את הנושא שלו, היה כאן בעבר וכל מגמתו לקנטר ולנגח את תורתו של מרן. ולכן חלף הלך לו מכאן. רק רציתי שתדע את זה, כי לא כל מי שכותב בצורה מתייפייפת בירחונים אחרים אז באמת כוונתו לשם שמים. "וקרוב לנו האיש" (ע"פ רות...)
 
אגב, כאן המקום לעורר על כך דהנה ידוע דעתו של מרן זיע"א שאין לומר בקדיש תתקבל תיבת 'וארעא' כמ"ש בשו"ת יבי"א ח"ח סי' יא או יב.
וכ"כ מרן מנהיג הדור שליט"א בכמה דוכתי בספריו.

ורבים נטו לחשוב שמרנא הרי"ח הטוב, רבינו יוסף חיים חולק על זה, וככה שנים כתבו בסידורים שיוצאים ע"פ דעתו של הבא"ח.

אבל זו טעות! כיון שמרנא הבא"ח ג"כ סובר שאין לומר תיבת 'וארעא' בקדיש תתקבל, כמ"ש במקבציאל (שנה א פר' ויחי אות נא, ואות נח) ושם שאל להגר"א מני מהו נוסח קדיש תתקבל, והשיבו את הנוסח ע"ש, ללא תיבת וארעא. ורבינו הבא"ח הביא זאת בב' מקומות, באות נא, ואות נח, ולא העיר שום דבר, ולא כתב שמנהגם אחרת או משהו כזה. ומסתימות דברי הבא"ח מוכח שמסכים לדבריו.

וזה מחזק את פסק מרן שאין לומר תיבת 'וארעא' בקדיש תתקבל.

ושלחתי זאת למרן מנהיג הדור שליט"א לפני כמה שנים, וזה מה שהשיב לי:


צילום מסך 2024-09-04 004008.jpg
 
מה יש לדעת, אחד מהכותבים שהזכרת את הנושא שלו, היה כאן בעבר וכל מגמתו לקנטר ולנגח את תורתו של מרן. ולכן חלף הלך לו מכאן. רק רציתי שתדע את זה, כי לא כל מי שכותב בצורה מתייפייפת בירחונים אחרים אז באמת כוונתו לשם שמים. "וקרוב לנו האיש" (ע"פ רות...)
איני יודע על מי אתה סח.
 
כבר ידוע אחד הכותבים שם שכל מטרתו לנגח את תורתו של מרן. וכבר חלף הלך לו מהפורום כאן...
מה יש לדעת, אחד מהכותבים שהזכרת את הנושא שלו, היה כאן בעבר וכל מגמתו לקנטר ולנגח את תורתו של מרן. ולכן חלף הלך לו מכאן. רק רציתי שתדע את זה, כי לא כל מי שכותב בצורה מתייפייפת בירחונים אחרים אז באמת כוונתו לשם שמים. "וקרוב לנו האיש" (ע"פ רות...)
עברתי שוב על הקובץ, ונראה לי שהבנתי למי כוונתך.
לא ידעתי שהיה כותב כאן בעבר, ומ"מ לענ"ד אתה טועה בו. מדובר בת"ח חשוב ורציני, מעיין גדול, שעוסק בתורה ימים ולילות, ואין מטרתו חלילה לקנטר ולנגח, הוא 'אינו נושא פנים לאיש', ומקשה ומפלפל על כל החכמים ועל כל שיטות הפסיקה וכו' וטענותיו טענות בד"כ, וכותב את דעתו בצורה ברורה.
וברי לי שכוונתו לש"ש כפי שחננו הבורא ית"ש.
 
חזור
חלק עליון