• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קונטרס בחירות בהיבט ההלכתי 'הבוחר בתורה ובמשה עבדו'

שילה אפרהימי

Well-known member
זכינו בס"ד להוציא לאור במהדורה שניה את החוברת החשובה הנ"ל העוסקת בבירור ההיבט ההלכתי על ענייני הבחירות והנושאים הקשורים בו. החוברת שהופצה בבחירות הקודמות זכתה לעידודם של רבנים חשובים ומגידי שיעורים ושל הרה"ג זמיר כהן שליט"א.
מצו"ב לפניכם, להפיץ בכל דרך אפשרית!!!
 

קבצים מצורפים

  • הבוחר בתורה- הבחירות מההיבט ההלכתי- תשעט.pdf
    524.6 KB · צפיות: 61
לעניות דעתי הקונטרס מערבב את הנושא של אמונת חכמים לענין ככל אשר יורוך ולענין טעות אצל גדולי ישראל וראה בקונטרס הזה בסופו שכתב תירוצים הכרחיים על ענין הטעות של גדולי ישראל והאם מחויב להקשיב להם-https://drive.google.com/file/d/19XESPzzwO9e44fBjpbYo7prORIO4odo4/view
 
מה שכתב בעמ' מו- ה ד"ץ של העדה"ח הוא מדינא הבי"ד של ירושלים וצריכים לקבל פסקם בכל א"י ועכ"פ בירושלים מדין ככל אשר יורוך. זו המצאה שאין כמותה!! כבר הרב יצחק יוסף בכמה מספריו העיר על דעות כאלו שאין להם שחר, ומרן הש"ע הוא מרא דאתרא
 
צריך להזכיר להם מי היו פה ראשונים 'העדה החרדית'. מי שלא יודע. ברוב שלטון העות'מאנים (טורקים) לא היו בירושלים אשכנזים בפרהסיא אלא רק ספרדים. ורק אחרי מלחמת העולם הראשונה הוקם הבד''ץ האשכנזי בירושלים. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין האם המרא דאתרא הוא הראשונים לציון או ראשי ה'עדה החרדית'.
 
אגב אדרבה הספרדים חיזקו את הבד"ץ האשכנזי כמו שאפשר לראות במכתבים של המהרש"א אלפנדרי שהעריך מאוד את הרב יוסף חיים זוננפלד ועוד.
אגב גם אם תאמר שהספרדים הם ה"בעלי בתים" של ירושלים הרי אם כך זה שייך לעדה החרדית הספרדית שהם היו פה מקדמת דנא לפני שהגיעו הרבנות הראשית וד"ל.
 
נערך לאחרונה:
כל קודם מה הקשר בין הסוגיא של הבחירות למי המרא דאתרא בא"י?וכי הספרדים קיבלו את כל הוראות מרן הבית יוסף?וכי הבית יוסף אסר או התיר ללכת לבחירות?
בזמן שהגיעו לא"י הציונים אז היה את הבית דין של האשכנזים ושל הספרדים ו2 הבתי דינים היו נגד הבחירות ל"ועד הלאומי" ולכן כתוב בקונטרס שהבאתי למעלה שלפחות בירושלים המרא דאתרא הם העדה החרדית(לאשכנזים האשכנזית ולספרדים הספרדית)והם אמרו שאסור להצביע בבחירות לועד הלאומי ולכן כתוב שמי שהוא בירושלים הוא מחויב לנהוג כפי הבית דין שהיה מקדמת דנא והוא המרא דאתרא ואי אפשר אפילו לחכם גדול לעשות ולומר הוראה נגד המרא דאתרא אלא רק בתנאים מסוימים .אני לא אומר שהטענה הזו של "מרא דאתרא" היא נכונה בסוגיה של הבחירות ואני חושב שזה לא נכון אבל אני חושב שגם בעל הקונטרס רק צירף טעם זה לעוד הרבה טעמים שהם גם לשיטת המתירים(אבל לשיטת האוסרים זה כלל לא משנה והם כלל לא הביאו טעם זה והאדמו"ר מסאטמר לא הזכיר כלל טעם זה בספרו ויואל משה).באתר ילקוט השבעתי אתכם מביא שם הרבה קונטרסים בענין הבחירות של הועד הלאומי ממליץ למי שרוצה לעיין ברצינות ללמוד קצת שם.
 
חזור
חלק עליון