מתבצעת יותר טוב ממה שנכתב ביביע אומר.
ביבי"א מרן זיע"א התיר למעשה מדין "לא תחנם", ולא פסק כהחולקים בזה.
השנה הביא מרן שליט"א גוי שהוא בתהליך גיור, ושומר מצוות, והוא חשוב כ"גר תושב", ובגר תושב אין לא תחנם כמבואר ברמב"ם.
מתבצעת יותר טוב ממה שנכתב ביביע אומר.
ביבי"א מרן זיע"א התיר למעשה מדין "לא תחנם", ולא פסק כהחולקים בזה.
השנה הביא מרן שליט"א גוי שהוא בתהליך גיור, ושומר מצוות, והוא חשוב כ"גר תושב", ובגר תושב אין לא תחנם כמבואר ברמב"ם.
זה כבר נידון ישן. זה דווקא לפי מה שכל הזמן לומדים בישיבות את דעתו של ר' שמעון שקופ בגמירות דעת וכו'. אבל יש פוסקים אחרים, כמו החת"ס אם אני לא טועה, ועוד, שכותבים שאין זה קשור למה הקונה והמקנה חושבים בדעתם, העיקר שיש קניינים על פי ההלכה, וכדין מכירת חמץ. מרן שליט"א האריך בזה בילקו"י שביעית, אתה יכול לראות שם בהרחבה.