• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

קושיה על הליכות עולם בספר "בן איש חי שערי יוסף"

amit26

Well-known member
מצרף צילום
1. לא הבנתי מה הקושיה,איפה מרן סתר משנתו? הרי הרב זצל כתב בהערה בשם הזבחי צדק שהביא את הפרי חדש שלשון הסתם בשו"ע הוא לשון השס, ובאמת דעת מרן היא כיש אומרים(וזה לא כמו בדר"כ שמרן בלשונו אומר את הסתם והיש אומרים ואז חל הכלל) . ורשום בהערה בפירוש שהבם מבינים במרן שכשהוא מביא את לשון השס קטן היינו שלא הגיע לחינוך,אבל דעת מרן שקטן שהגיע לחינוך זה שונה.
ועוד הרב זצל עצמו אומר בתחילת ההערה "ומרן הש"ע הביאו בשם יש מי שאומר ולא הביא שום חולק ע"ז" להדיא הוא מציין שלא מדובר פה בסתם ויש.
2. שאלה על מה שכתוב בשערי יוסף בשם הבית דוד -
הרי מרן אמר במפורש ששניהם חייבים,משמע שניהם באותה רמה ויכולים להוציא אחד את השני. כמו שאין צורך לציין ששמעון וראובן יכולים להוציא אחד את השני בדין ששניהם מחוייבים בו,זה פשיטא שכך, כך גם כאן אם מרן אומר אנשים ונשים חייבים אז מובן שלדעתו יכולים להוציא אחד את השני(אלא אם כן יש בעיה צדדית של צניעות וכו',וזה לא צויין כאן.)
 

קבצים מצורפים

  • שערי יוסף הלכות חנוכה.pdf
    1.8 MB · צפיות: 19
חזור
חלק עליון