amit26
Well-known member
מצרף צילום
1. לא הבנתי מה הקושיה,איפה מרן סתר משנתו? הרי הרב זצל כתב בהערה בשם הזבחי צדק שהביא את הפרי חדש שלשון הסתם בשו"ע הוא לשון השס, ובאמת דעת מרן היא כיש אומרים(וזה לא כמו בדר"כ שמרן בלשונו אומר את הסתם והיש אומרים ואז חל הכלל) . ורשום בהערה בפירוש שהבם מבינים במרן שכשהוא מביא את לשון השס קטן היינו שלא הגיע לחינוך,אבל דעת מרן שקטן שהגיע לחינוך זה שונה.
ועוד הרב זצל עצמו אומר בתחילת ההערה "ומרן הש"ע הביאו בשם יש מי שאומר ולא הביא שום חולק ע"ז" להדיא הוא מציין שלא מדובר פה בסתם ויש.
2. שאלה על מה שכתוב בשערי יוסף בשם הבית דוד -
הרי מרן אמר במפורש ששניהם חייבים,משמע שניהם באותה רמה ויכולים להוציא אחד את השני. כמו שאין צורך לציין ששמעון וראובן יכולים להוציא אחד את השני בדין ששניהם מחוייבים בו,זה פשיטא שכך, כך גם כאן אם מרן אומר אנשים ונשים חייבים אז מובן שלדעתו יכולים להוציא אחד את השני(אלא אם כן יש בעיה צדדית של צניעות וכו',וזה לא צויין כאן.)
1. לא הבנתי מה הקושיה,איפה מרן סתר משנתו? הרי הרב זצל כתב בהערה בשם הזבחי צדק שהביא את הפרי חדש שלשון הסתם בשו"ע הוא לשון השס, ובאמת דעת מרן היא כיש אומרים(וזה לא כמו בדר"כ שמרן בלשונו אומר את הסתם והיש אומרים ואז חל הכלל) . ורשום בהערה בפירוש שהבם מבינים במרן שכשהוא מביא את לשון השס קטן היינו שלא הגיע לחינוך,אבל דעת מרן שקטן שהגיע לחינוך זה שונה.
ועוד הרב זצל עצמו אומר בתחילת ההערה "ומרן הש"ע הביאו בשם יש מי שאומר ולא הביא שום חולק ע"ז" להדיא הוא מציין שלא מדובר פה בסתם ויש.
2. שאלה על מה שכתוב בשערי יוסף בשם הבית דוד -
הרי מרן אמר במפורש ששניהם חייבים,משמע שניהם באותה רמה ויכולים להוציא אחד את השני. כמו שאין צורך לציין ששמעון וראובן יכולים להוציא אחד את השני בדין ששניהם מחוייבים בו,זה פשיטא שכך, כך גם כאן אם מרן אומר אנשים ונשים חייבים אז מובן שלדעתו יכולים להוציא אחד את השני(אלא אם כן יש בעיה צדדית של צניעות וכו',וזה לא צויין כאן.)