• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קידוש בכוס שתיה חמה

א.א

Active member
הנה הפוסקים האריכו לדון בהיתר עשיית קידוש בכוס חד פעמי וכן לענין נטילת ידים
דהא כל כלי שזורקים אותו אין לו שם כלי כנזכר ברמב"ם
ויישבו א דהרמב"ם איירי בכלי שמעיקרא הוא חד פעמי משא"כ כוסות הם עשויים לשימוש חוזר אלא שאנשים זורקים אותם בגלל השפע
ב רוב האנשים משתמשים בכוס שימוש נוסף ובסעודה אדם משתמש בכוס כמה פעמים ואינו זורקו

ולפ"ז יש לדון בכוס שתיה חמה שאם שמים בה משקה חם [כבדרך כלל] היא לא ראויה לשימוש נוסף כיון שהיא מדלדלת מעט. וכן רוב האנשים זורקים אותה
א"כ אין לקדש או ליטול בכוס שתיה חמה
וא"כ א מעיקרא היא לא כלי גמור אלא כלי חד פעמי וגם אנשים זורקים ואין את שתי הטעמים הנ"ל.
אא"כ האדם ישתמש בה עוד כמה פעמים או שיחושב על כך וכנזכר ברמב"ם

אשמח שיאירו את עיני

מצורף הרמב"ם
רמב"ם הלכות כלים פרק ה הלכה ז
חותל של הוצין שמניחין בו הרוטב וכיוצא בו אם הוא נותן לתוכו ונוטל מתוכו מתטמא ואם אינו יכול ליטול מה שבתוכו עד שיקרענו או יתירנו או שחשב לאכול מה שבתוכו ולזרקו טהור, וכן הקרן שהוא משתמש בה ומשליכה אינה מקבלת טומאה, ואם חשב עליה מקבלת טומאה.
 
חזור
חלק עליון