• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

קריאת הלל

להלכה ולא למעשה!
מה שזכור לי, אם מדובר בהלל שלם עם ברכה תחילה וסוף יש בדבר בעיה של הפסק. ואם זה חצי הלל ללא ברכה, אם חוזר על מילים אחרות שאינם שם ה', אפשר להקל אך לכתחילה עדיף להימנע גם מזה.
שלחו לי מה שאמר הרב אופיר מלכה ביום שישי האחרון שנשאל בשיעור בעניין זה. (מצורף)
 

קבצים מצורפים

  • הרב אופיר מלכה בעניין לחזור על מילים בהלל.zip
    343 KB · צפיות: 11
ב"ה
כבודו השיב בעצמו, שאין בדבר קלות ראש, לכן שפיר דמי, כיון שנעשה מתוך התעוררות ורגשי קודש,
אולם כן יש פעמים שחזנים מרגישים על הבמה ומנסים לעשות ביצועים כאלו או אחרים, ושוכחים לרגע שמדובר באמירת שבח והלל להקב"ה, וכ"ש שהוא מבלי משים לבם כלל אל התוכן והמילים, (והדבר ניכר למי שנותן לבו לתוכן הענין ואל פירוש המילים), ובכה"ג אינו בכלל המטרה שכבודו הזכיר "לשיר ולשבח להקב"ה", ובזה להמבואר ביבי"א ובילקו"י המובאים שם, אין להקל.
 
הרי הדבר כתוב מפורש בספרו של מר"ן יחוה דעת חלק ז' סימן ו', ומסקנתו שם שיש לחלק בין מילה אחת לפסוק שלם:
לחזור על מילה אחת: לכאורה הרב אוסר שנראה כמתלוצץ או מטעם הפסק.
לחזור על פסוק שלם: לכתחילה לא ופרט לפי הקבלה, והמקילים לחזור בניגון כמה פעמים יש להם על מה שיסמוכו ובפרט לדעת הסמ"ק והכלבו שגם בקריאת שמע אין איסור בכפילתם כ"ש בשאר פסוקים.
 
ב"ה
כל עוד שאינו נראה או מורגש כדבר זול, אלא מוסיף להתעוררות וכדומה, מותר,
וכדאי שרב בית הכנסת או האישיות הראויה במקום היא שתבחן כיצד זה נראה, ויכוין את הקהל לפי הקו הנזכר.
 
חזור
חלק עליון