• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

קריאת שמע שעל המיטה

שלום לכולם,
ידוע בפשטות שקריאת שמע וברכת המפיל עושים דווקא סמוך לשינה ושיהיה קביעות והבעת רצון לישון לפחות
וכן בגמ' כמדומני ברכות ס: מובן שצריך שיהא דווקא סמוך למיטתו,
ראיתי שדנו הפוסקים באמת מהיא מיטה הפסקי תשובות ב סי' רלט מביא שאדם ששנת הקבע שלו באותו לילה באוטובוס וישן לפחות חצי שעה בלי הפרעה(דלא כמרן זצ"ל שמספיק 50 ומשהו שניות כדי שיחשב קבע), והרבה זמן לא הבנתי למה זה מוכרח הרי כמו "בקביעת סעודה" שחכמים קבעו את גדרי קביעת סעודה ולא כל אדם כלפי עצמו,
עד שהאירו את עיניי שיש בשו"ת הראשל"צ ח"ב סי' כז אות ב' שהוא ממש כותב בשני מילים את העניין שההולך לישון על ספסל עם כריות חשיב שנת קבע והוא הפנה לילקו"י אך לא מצאתי אותו דבר למען האמת אם למישהוא יש יותר מקורות אשמח לנופח בנושא וכן דעות יתקבלו בברכה
 
עד שהאירו את עיניי שיש בשו"ת הראשל"צ ח"ב סי' כז אות ב' שהוא ממש כותב בשני מילים את העניין שההולך לישון על ספסל עם כריות חשיב שנת קבע והוא הפנה לילקו"י אך לא מצאתי אותו דבר למען האמת אם למישהוא יש יותר מקורות אשמח לנופח בנושא וכן דעות יתקבלו בברכה
מה השאלה בדיוק?
מי שעלה לשכב, אפי' אם זה היה על ספסל, אבל בשכיבה, וכוונתו לשינת קבע, זה נחשב שינת קבע.
 
זהוא בפשטות המושג של שינת קבע הוא לא כך אלא דווקא על מיטה
הן מובא בהלכות ברכות בהיסח הדעת בסעודה כך מביא המשנ"ב שיש שלושה דברים שצריך כדי שיחשב שנת קבע
משמע שדוקא בשנת קבע צריך לברך המפיל
 
חזור
חלק עליון