עוז.ש
Member
שלום רב לרבנים שליט"א
ידוע שדעת האר"י לקרוא קריאת שמע לפני חצות הלילה.
הבן איש חי פיקודי שנה א' אות יד הביא שהנעורין כל הלילה יאמרו הק"ש שעל המטה מעט קודם חצות עם כל הפסוקים.
לפי מה שהבנתי שורש הלכה זו של הבן איש חי היא מדברי האר"י [אם אין זה נכון אשמח לדעת].
אם כן, למעשה אם אדם הולך לישון בשעה 2:00 בלילה, האם הוא צריך לקרוא קריאת שמע שעל המיטה ואת כל הפסוקים וידוי ואנא וכו' לפני חצות, וסמוך לשנתו יברך המפיל? [מסופק אם זאת גם כוונת הה.ב סימן רלט סוף הלכה ב']
שאלה שניה, לעניין אדם שישן אפי' לפני חצות הלילה, ידוע שיש סוברים שאין לדבר כלל לאחר ברכת המפיל משום הפסק לשנתו. אף שאין אנו נוקטים כן להלכה למעשה, האם ראוי לחוש לדעה זו שיש בה חשש ברכה לבטלה, ולומר את כל הנוסח בלי ברכת המפיל, ולאחר מכן כשאדם גומר בדעתו ממש לישון, ואחרי ששתה והתפנה וילדיו ישנים ודיבר עם אשתו וכו' וכו' יברך ברכת המפיל וילך לישון [כשאין חשש שישכח או שתחטפנו שינה]?
ידוע שדעת האר"י לקרוא קריאת שמע לפני חצות הלילה.
הבן איש חי פיקודי שנה א' אות יד הביא שהנעורין כל הלילה יאמרו הק"ש שעל המטה מעט קודם חצות עם כל הפסוקים.
לפי מה שהבנתי שורש הלכה זו של הבן איש חי היא מדברי האר"י [אם אין זה נכון אשמח לדעת].
אם כן, למעשה אם אדם הולך לישון בשעה 2:00 בלילה, האם הוא צריך לקרוא קריאת שמע שעל המיטה ואת כל הפסוקים וידוי ואנא וכו' לפני חצות, וסמוך לשנתו יברך המפיל? [מסופק אם זאת גם כוונת הה.ב סימן רלט סוף הלכה ב']
שאלה שניה, לעניין אדם שישן אפי' לפני חצות הלילה, ידוע שיש סוברים שאין לדבר כלל לאחר ברכת המפיל משום הפסק לשנתו. אף שאין אנו נוקטים כן להלכה למעשה, האם ראוי לחוש לדעה זו שיש בה חשש ברכה לבטלה, ולומר את כל הנוסח בלי ברכת המפיל, ולאחר מכן כשאדם גומר בדעתו ממש לישון, ואחרי ששתה והתפנה וילדיו ישנים ודיבר עם אשתו וכו' וכו' יברך ברכת המפיל וילך לישון [כשאין חשש שישכח או שתחטפנו שינה]?