• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

קריאת שנים מקרא

קורסיה

Moderator
יש כמה שיטות כיצד לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום, כל פסוק פעמיים ומיד התרגום שלו. או לקרוא את כל הפרשה פעמיים ברצף ואחד התרגום כולו, או לחלק הפרשה לפרשות פתוחות או סתומות ואח"כ התרגום. ואף לקרוא פעם אחת מקרא כל הפרשה, ואח"כ פסוק והתרגום.

אבל מה הדין במי שקורא עליה אחת או שתי עליות מקרא, ולמחר ממשיך גם כן עליה אחת או שתים עד שגומר הפרשה, ושוב חוזר לקרוא מתחילת הפרשה באותה צורה. ובסוף שבוע קורא את כל התרגום.

האם מנהג זה נכון, כמו השיטה שקוראים כל הפרשה או חלקה פעמיים מקרא ברצף ואח"כ התרגום כולו.
או שמא לשיטתם צריך לקרוא שנים מקרא והתרגום בבת אחת, לדוגמא קורא מפסוק א' עד פסוק י' ושוב פעם חוזר על זה ואח"כ את התרגום של י' הפסוקים.

אבל לקורא רק מקרא אחד ולמחר להמשיך לקורא פסוקים אחרים מקרא אחד, ורק אחרי כמה ימים שוב לקרוא מתחילת הפרשה ואחרי כמה ימים לקרוא את כל התרגום, אולי על זה לא התירו?
 
חזור
חלק עליון