ועשית ככל אשר יורוך! תורמים עכשיו למרכז למורשת מרן. לחצו כאן לתרומה.
למה לא? (שים לב שהכוונה ברוח מצויה).בקובץ פסקים דהובאו כאן בפורום (בעניין אחר, ולכן לא דנתי שם) הביא את זה:
הצג קובץ מצורף 37725
לא ברורה הלכה א'? וכי אם הסכך יכול לעוף ללא קשירה הסוכה פסולה?
היכן כתוב בש"ע שאם הסכך לא יחזיק ללא קשירה, אבל קשרתי (בדבר המותר לקשור איתו) הסוכה פסולה?למה לא? (שים לב שהכוונה ברוח מצויה).
הסיבה שצריך לקשור את הסכך, הוא מפני שללא הקשירה הסכך אינו יכול לעמוד ברוח מצויה, וסכך שלא יכול לעמוד ברוח מצויה (ללא קשירה) פסול ,היכן כתוב בש"ע שאם הסכך לא יחזיק ללא קשירה, אבל קשרתי (בדבר המותר לקשור איתו) הסוכה פסולה?
פלא על כבודו, בש"ע כתוב שם כך:הסיבה שצריך לקשור את הסכך, הוא מפני שללא הקשירה הסכך אינו יכול לעמוד ברוח מצויה, וסכך שלא יכול לעמוד ברוח מצויה (ללא קשירה) פסול ,
והמקורות הם מה שכבודו ציין בהלכה א'.
נו... מצוין זה בדיוק מה שכתבתי.אם אינה יכולה וכו' - ר"ל שלא קשרה בחוזק כלל שאיזה רוח שיבוא יעקרנה פסולהדאפילו דירת עראי לא הויא:
אתה וגם מחבר הקובץ לעיל, כתבתם שחייב שהסכך יעמוד גם ללא הקשירה. וזה אינו. אלא כל עוד קושרים זה תקין. לגבי ההלכה במה קושרים, זה נידון אחר. אבל הרב המחבר לעיל כתב כאילו זה שני דינים, קודם כל שאסור להעמיד סכך שלולי הקשירה הוא יעוף. וזה אינו בש"ע ואינו במשנ"ב.וסכך שלא יכול לעמוד ברוח מצויה (ללא קשירה) פסול ,
ודאי שדבריך צודקים, צריך שהסכך יעמוד ברוח מצויה לאחר שקשר. ואם לפני שקשר זה עף, אבל על ידי הקשירה זה לא עף, פשיט ופשיטא דכשר.בקובץ פסקים דהובאו כאן בפורום (בעניין אחר, ולכן לא דנתי שם) הביא את זה:
הצג קובץ מצורף 37725
לא ברורה הלכה א'? וכי אם הסכך יכול לעוף ללא קשירה הסוכה פסולה?
במחילה מכת"ר לא כתבתי דבר כזה, ולכן הוספתי בסוגריים "ללא קשירה". ופשוט ואכמ"ל.אתה וגם מחבר הקובץ לעיל, כתבתם שחייב שהסכך יעמוד גם ללא הקשירה
הבנתי שככה התכוונת כי באת לסנגר על מה שכתב המחבר בקובץ. עכשיו תסתכל שוב בקובץ ותראה איך הוא כתב, ושדבריו מובנים שכל עוד הסכך לא עומד בלי קשירה זה בעיה אפילו שקושר.במחילה מכת"ר לא כתבתי דבר כזה, ולכן הוספתי בסוגריים "ללא קשירה". ופשוט ואכמ"ל.