אני לא מבין מה קורה פה.
מורשת מרן, זה הקמת עולם התורה הספרדי, ב"ה שאנו רואים עין בעין את קהילות בני התורה ומוסדות התורה שהם פירות ופרי פירות מהפעילות של מרן זיע"א ושלוחיו.
אין שום סתירה בזה שרבני מרבצי התורה חזרו והתאחדו תחת אותה תנועה.
[אגב. אני יודע שהתייעצו עם מרן הראש"ל שליט"א אם להכניס את הגר"א סלים למועצת, ונתן את הסכמתו וברכתו]
אכן רבים מהם חזרו בהם ממה שחשבו על מרן זיע"א, כי המחלוקת שהיתה אז זה נבע מכמה דברים
א. זה נבע מהרדיפה של אנשי הדגל בעיתון יתד נאמן שלא היה יום שלא כתבו נגד מרן, ומאמרי מערכת מלוטשת ומחודדת נגד ההשקפה וכו', [היום כולם יודעים שמרן צדק, שממשלות השמאל לא הגיעו לקרסול של ממשלות הימין ברדיפת הדת [מתי קיצצו בתקציבי הישיבות בקיצבת ילדים בתכני הלימוד הכל בממשלות הימין, וידועים דעותיו של מרן זיע"א ואכמ"ל].
ב. ראשי הישיבות לא ידעו את גדולתו של מרן זיע"א, כי לא פתחו את ספריו. כי בישיבות לא עוסקים בהלכה.
היום הכל השתנה. כבר בעצרת השלשים של מרן זצ"ל בצומת יחזקאל שמואל הנביא, הגר"א סלים שליט"א ישב בבמה ליד מרן הראש"ל שליט"א, הוא הראשון מרבני המרבצים שחזר לאט לאט, גם דיבר ביזדים כרב המקדים לפני כמה שנים.
תפסיקו לחרחר ריב.
תסבירו לי במה הם משכיחים את מורשת מרן, במה הם חולקים על מרן זיע"א, לא מדובר בפוסקי הלכה, מדובר בראשי ישיבות, אם נתאחד ולא נחפש את המפריד, בעז"ה עוד כמה שנים לא יהיה מושג של משוכנזים, כי כבר כולם ירצו ללמוד במוסדות שלנו בתלמודי תורה וב"ס לבנות בישיבות ובסמינרים ולא לרעות בשדות אחרים.
עכשיו שעם ישראל נתון בצרה ובאיומים משונאי ישראל "כל רודפיה הישיגוה בין המצרים" עלינו לחסום פינו ולהעתיר לפני קוב"ה שנשמע בשורות טובות מארבע כנפות הארץ.