• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

רב קהילה ששכח לספור את העומר

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

amit26

Well-known member
שלום לכולם, כיף שהפורום חזר!
שאלה לי עוד משבוע שעבר,מיד אחרי שקראתי את העלון של השיעור השבועי:
מרן אמר (בהערה 8 בעלון)
"בשיעור הקודם דיברנו על רב קהילה ששכח לספור את העומר יום אחד, ולמחרת
אמרו לו: בכבוד, כבוד הרב יספור. אבל אתמול הוא שכח לספור, וזו בושה... יש מי
שכתב שיברך ויספור משום כבוד התורה וכבוד הבריות, ויש מי שכתב שיקרא לחבירו
ויאמר לו, אל תברך, היום אברך בשבילך, ואל תענה ברוך הוא וברוך שמו... והארכנו
בזה, והשגנו שלא שייך לעשות כן, כי לא נקרא בר חיובא. והשבוע היה אחד ששלח
רעיון, שילמד ילד קטן לברך, שהרי ילד קטן שלא יודע לברך, ורוצה להרגיל אותו
בברכות, מותר לומר לו בשם ומלכות "ברוך אתה ה'... בורא פרי העץ", והקטן חוזר
אחריו מילה במילה, איך ילמד אם לא יחנכו אותו, ולכן אין בזה ברכה לבטלה והזכרת
שם שמים לשוא. ולכן יקח קטן כזה וילמד אותו לברך "ברו ך אתה ה'... על ספירת
העומר". או שיגיד "ברוך אתה ה', למדני חוקיך , אשר קדשנו וכו' ". מי שימצא פתרונות
שימצא, אבל הדין שאם שכח לספור יום אחד שוב לא יכול לברך על הספירה."

לכאורה יש 2 בעיות גדולות שעלולות להיות בפיתרון הזה, ואם אני לא טועה אני כמעט בטוח שקראתי איפהשהוא בשם מרן זצל או להבדיל בין החיים לחיים מבניו את הבעיות הללו:
א. הבעיה הקטנה- מי שפספס ברכה יום אחד,וסומך על הש"צ שהוא יוצא י"ח בברכתו ואז סופר - במקרה הזה מפסיד את הברכה על המצווה,כי באמת הש"צ לא בירך אלא לימד ילד קטן, או שאמר הפסק בשקט למדני חוקיך
ב. הבעיה הגדולה מאוד - כל הציבור שאומר אמן אחרי הברכה הזו - זו אמן לבטלה!

אשמח להסבר,תודה ושבת שלום לכולם!
 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון