ואזכה לחדש
Active member
קיי"ל דאחד שרוצח את חברו בשוגג מחוייב לגלות,
וצ"ב דהא קיי"ל דאדם מועד לעולם והיינו דעבדי' להו שוגג כמזיד ואונס כרצון וא"כ שיתחייב מיתה על מעשיו [כמו רוצח במזיד],
השאלה ודאי לא נכונה השאלה היא למה??
ואין לחלק בין נפשות לשאר דברים, דדין אדם מועד לעולם נאמר בכ"מ,
עי' ברמב"ם הלכו' רוצח ושמיר"ה פ"ה הלכה ד' ותרוה נחת,
[כתוב שם להדיא שאדם מועד לעולם זה סברא שיש גם בנפשות],
וצ"ב דהא קיי"ל דאדם מועד לעולם והיינו דעבדי' להו שוגג כמזיד ואונס כרצון וא"כ שיתחייב מיתה על מעשיו [כמו רוצח במזיד],
השאלה ודאי לא נכונה השאלה היא למה??
ואין לחלק בין נפשות לשאר דברים, דדין אדם מועד לעולם נאמר בכ"מ,
עי' ברמב"ם הלכו' רוצח ושמיר"ה פ"ה הלכה ד' ותרוה נחת,
[כתוב שם להדיא שאדם מועד לעולם זה סברא שיש גם בנפשות],