כעת ראיתי שהחכם @צאלח מנצור הי"ו אומר שהיה מורה לשנות. ואני כאמור איני יודע.לא נראה לי שעד כדי כך.
אבל אינני יודע.
ודאי היה מורה לשנות בתוקף לאפרת או לאלישבע
מכלי ראשון אנא ידענא.
כעת ראיתי שהחכם @צאלח מנצור הי"ו אומר שהיה מורה לשנות. ואני כאמור איני יודע.לא נראה לי שעד כדי כך.
אבל אינני יודע.
ודאי היה מורה לשנות בתוקף לאפרת או לאלישבע
מכלי ראשון אנא ידענא.
צוטט לעיל.לרב יעקב הלל יש תשובה על כך.
כל מה שכתב מרן החיד"א הוא שאם מוסיפים שם לאשה חולה לא להוסיף את השם רחל.
ולבסוף הביא שהרב סלמן מוצפי זצ"ל אמר שהשם הכי טוב הוא רחל
פגשתי הערב את אחד ממקורביו, ואמר לי שע"פ רוב היה מורה להחליף לאפרת, ע"ש רחל בדרך אפרתה.כעת ראיתי שהחכם @צאלח מנצור הי"ו אומר שהיה מורה לשנות. ואני כאמור איני יודע.
אשמח אם תוכל להעלות התשובה לכאןלרב יעקב הלל יש תשובה על כך.
כל מה שכתב מרן החיד"א הוא שאם מוסיפים שם לאשה חולה לא להוסיף את השם רחל.
ולבסוף הביא שהרב סלמן מוצפי זצ"ל אמר שהשם הכי טוב הוא רחל
הוא בחיד"א בדבש לפי מערכת ש אות יד שינוי השם כשעושים לאשה לא יקראוה רחל בת שבע תמר לאה אלא חנה שרה יוכבד לקוטי גורי האר"י ז"ל כתיבת יד.יישר כח, אכן ראיתי שם בספרו של הרב אבישי טהרני שהביא כן גם מראש הישיבה הגר"מ צדקה שליט"א שרק שינוי השם לא נותנים שם רחל, אבל בלא"ה הוא שם טוב שהיא עקרת הבית. כדאי לראות בפנים באוצר החכמה בכתר שם טוב.