כתב מרן זצוק"ל בחזו"ע (ח"ד עמ' ע-עא) שהזורע בעציץ שאינו נקוב לא הוי איסור דאורייתא, ודימה זאת לתולש מעציץ שאינו נקוב. והביא כן בשם כמה אחרונים עיי"ש (מצורף צילום).
ואחר לחיכת עפר כפות רגליו, לא זכיתי להבין, דהא איתא רמב"ם להדיא בתשובות (מהד' בלאו ח"ג תסד. מצורף) שכ' דאף על זריעה בעציץ שאינו נקוב חייב משום זורע, וכתב שם הרמב"ם לחלק בין תולש לבין עציץ, וא"כ יצא לדינא דהוי איסור דאורייתא.
אשמח לתשובה (רק ממי שבאמת ילמד את הרמב"ם בתשובה כמו שצריך, ולא לזרוק תירוצים מהמותן.....)
ואחר לחיכת עפר כפות רגליו, לא זכיתי להבין, דהא איתא רמב"ם להדיא בתשובות (מהד' בלאו ח"ג תסד. מצורף) שכ' דאף על זריעה בעציץ שאינו נקוב חייב משום זורע, וכתב שם הרמב"ם לחלק בין תולש לבין עציץ, וא"כ יצא לדינא דהוי איסור דאורייתא.
אשמח לתשובה (רק ממי שבאמת ילמד את הרמב"ם בתשובה כמו שצריך, ולא לזרוק תירוצים מהמותן.....)