• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שאלה בהלכות קירבה עתידית עדי חופה, האם פוסל למפרע?

מוח חושב

Active member
ידוע שבשביל להיות עד בחתונה יהודית צריך שהעד לא יהיה קרוב לכלה. מה יהיה הדין כשעד אחד העיד ולא היה קרוב, וחודש אחרי זה הוא מתחתן עם אחות הכלה, האם זה פוסל למפרע את החתונה שהוא העיד, שהרי עכשיו הוא כן קרוב ! פשוט שלא, ומה יהיה הדין עם הכתובה האם צריך לשנות אותה משום מראית עין?
 
את המקרה המדויק שלך מביא הגרע"א חו"מ ל''ג י"ג ד"ה כשהיה חתנו וטעמו עין שו"ע חו"מ ל''ג י"ג דבעינן תחילתו וסופו בכשרות וסופו היינו שעת ההגדה, ועדים החתומים על השטר כמי שנחקרה עדותן בבי"ד וכיון שהגיד אין חוזר ומגיד.
בגמרא משמע זה מהיו קרובים ונתרחקו כשרים משנה בסנהדרין פרק זבל"א כח: וכמדויק מרש"י שם
וכן בהלכות עגונה שלכלה לא מאמינים כיון שהיא שונאת אותה על שם העתיד , ורק בהלכות שנאה זה כך אך לא בהלכות קורבה.
אך מצאנו כן כהאי גונא שחוששין שלא ידעו ולכן אוסרים רמ"א שם סעיף ד' בתרי בעל כאשתו דשני בשני כמש"כ הסמ"ע ס''ק י''א
 
חזור
חלק עליון