• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שאלה על הלכה שראיתי בעלון "אחדות"

amit26

Active member
1. לא הבנתי - למה שיחזרו לטמא? אם הכף יד בעייתית אז ממילא למה לא נוטלים גם אותה?
ואם לא נוטלים אותה משמע שהיא לא בעייתית, אז למה שיחזור לטמא?
2. ראוי להחמיר כדבריו גם בנטילת שירותים?
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Image 2023-11-24 at 14.58.06.jpeg
    WhatsApp Image 2023-11-24 at 14.58.06.jpeg
    75.1 KB · צפיות: 11
1. לא הבנתי - למה שיחזרו לטמא? אם הכף יד בעייתית אז ממילא למה לא נוטלים גם אותה?
ואם לא נוטלים אותה משמע שהיא לא בעייתית, אז למה שיחזור לטמא?
2. ראוי להחמיר כדבריו גם בנטילת שירותים?
לא הבנתי את השאלה.
מה כוונתך "לא נוטלים גם אותה"? הרי כן נוטלים את כף היד.
 
לא הבנתי את השאלה.
מה כוונתך "לא נוטלים גם אותה"? הרי כן נוטלים את כף היד.
קודם כל לפי מה שאני יודע מעיקר הדין נוטלים עד סוף פרקי האצבעות(תקן אותי אם אני טועה)
ולפי מה שאמרתם - אם נוטלים גם את כף היד אין מה לחשוש. בעלון הוא רושם "אלא אן כן נטל רק עד קשרי אצבעותיו" וכו'
 
כנראה שמדובר ביום כיפור וט' באב שאז נוטלים עד קשרי האצבעות, וצריך להגביה ידיו כדי שלא יחזרו מים מכף היד לטמא.
 
כנראה שמדובר ביום כיפור וט' באב שאז נוטלים עד קשרי האצבעות, וצריך להגביה ידיו כדי שלא יחזרו מים מכף היד לטמא.
לא כך משמע משם. (חוץ מזה שזה לא קשור לעכשיו).
כתוב שם:
1701287875843.png
ואתה רואה שהוא מדבר על עצם ההגבהה, והוא מדבר כשנוטל רגיל, ורק כותב שאם נוטל עד קשרי האצבעות וכו'.
 
לא כך משמע משם. (חוץ מזה שזה לא קשור לעכשיו).
כתוב שם:
הצג קובץ מצורף 14621
ואתה רואה שהוא מדבר על עצם ההגבהה, והוא מדבר כשנוטל רגיל, ורק כותב שאם נוטל עד קשרי האצבעות וכו'.
אז שוב חזרה הקושייה למקומה. אם צריך להזהר שלא יגעו המים בכף היד,משמע שהוא מקום טמא
ואם הוא טמא,איך מראש אפשר לנטול רק עד סוף פסקי האצבעות?
 
אז שוב חזרה הקושייה למקומה. אם צריך להזהר שלא יגעו המים בכף היד,משמע שהוא מקום טמא
ואם הוא טמא,איך מראש אפשר לנטול רק עד סוף פסקי האצבעות?
אני לא בא ליישב ולהתיישב במה שכתוב בעלונים כאלו ואחרים.
אם אתה חפץ לדעת שאלה למעשה מה הדין ואיך יש לנהוג - אשמח לעזור.
 
לא כך משמע משם. (חוץ מזה שזה לא קשור לעכשיו).
כתוב שם:
הצג קובץ מצורף 14621
ואתה רואה שהוא מדבר על עצם ההגבהה, והוא מדבר כשנוטל רגיל, ורק כותב שאם נוטל עד קשרי האצבעות וכו'.
צודק
איך יתכן שכבודו לא כתב על הכותרת
צ"ל ראיתי
תפסיק להטריד, לא יודע מה אתה רוצה מחיי.
אז שוב חזרה הקושייה למקומה. אם צריך להזהר שלא יגעו המים בכף היד,משמע שהוא מקום טמא
ואם הוא טמא,איך מראש אפשר לנטול רק עד סוף פסקי האצבעות?
מעיקר הדין סגי בנטילה עד סוף קשרי האצבעות כמבואר במשנה ברורה סי' ד' ס''ק ט'.
 
זה בדיוק השאלה שלי, למה זה עיקר הדין אם אכן יש טומאה בכף היד
אם לא עיינת מקום שהראה ר' דוד א שליט''א.. מבואר שם דלרוב הפוסקים כף היד אינה טמאה, וכשנטל ידיו בראשונה עד הפרק יצאו מהמים לחוץ לפרק ונשארו טמאים ואח''כ חוזרים לפרק ומטמאים, אמנם הרב בעלון נראה דנקט כהיש חולקין שהובא שם, ולדבריהם יוצא שכף היד מטמאת (כמו שמטמאת תרומה) אך נטילה מספיק לעשות עד סוף הפרק ובעניותי לא הצלחתי להבין דיו הסברא בזה.
 
חזור
חלק עליון