לא הבנתי את השאלה.1. לא הבנתי - למה שיחזרו לטמא? אם הכף יד בעייתית אז ממילא למה לא נוטלים גם אותה?
ואם לא נוטלים אותה משמע שהיא לא בעייתית, אז למה שיחזור לטמא?
2. ראוי להחמיר כדבריו גם בנטילת שירותים?
קודם כל לפי מה שאני יודע מעיקר הדין נוטלים עד סוף פרקי האצבעות(תקן אותי אם אני טועה)לא הבנתי את השאלה.
מה כוונתך "לא נוטלים גם אותה"? הרי כן נוטלים את כף היד.
באיזו נטילה?קודם כל לפי מה שאני יודע מעיקר הדין נוטלים עד סוף פרקי האצבעות(תקן אותי אם אני טועה)
עכשיו זה באמת מובן. תודה!כנראה שמדובר ביום כיפור וט' באב שאז נוטלים עד קשרי האצבעות, וצריך להגביה ידיו כדי שלא יחזרו מים מכף היד לטמא.
אני יודע מה הדין. רוצה להבין מה כוונת הכותב ולראות אם הבנתי אותו נכוןאולי במקום לשאול שאלות על מה שנכתב בעלון פשוט תשאל את השאלה בהלכה שאתה רוצה לדעת מה הדין.
איך יתכן שכבודו לא כתב על הכותרתכנראה שמדובר ביום כיפור וט' באב שאז נוטלים עד קשרי האצבעות, וצריך להגביה ידיו כדי שלא יחזרו מים מכף היד לטמא.
אז שוב חזרה הקושייה למקומה. אם צריך להזהר שלא יגעו המים בכף היד,משמע שהוא מקום טמאלא כך משמע משם. (חוץ מזה שזה לא קשור לעכשיו).
כתוב שם:
הצג קובץ מצורף 14621
ואתה רואה שהוא מדבר על עצם ההגבהה, והוא מדבר כשנוטל רגיל, ורק כותב שאם נוטל עד קשרי האצבעות וכו'.
אני לא בא ליישב ולהתיישב במה שכתוב בעלונים כאלו ואחרים.אז שוב חזרה הקושייה למקומה. אם צריך להזהר שלא יגעו המים בכף היד,משמע שהוא מקום טמא
ואם הוא טמא,איך מראש אפשר לנטול רק עד סוף פסקי האצבעות?
צודקלא כך משמע משם. (חוץ מזה שזה לא קשור לעכשיו).
כתוב שם:
הצג קובץ מצורף 14621
ואתה רואה שהוא מדבר על עצם ההגבהה, והוא מדבר כשנוטל רגיל, ורק כותב שאם נוטל עד קשרי האצבעות וכו'.
תפסיק להטריד, לא יודע מה אתה רוצה מחיי.איך יתכן שכבודו לא כתב על הכותרת
צ"ל ראיתי
מעיקר הדין סגי בנטילה עד סוף קשרי האצבעות כמבואר במשנה ברורה סי' ד' ס''ק ט'.אז שוב חזרה הקושייה למקומה. אם צריך להזהר שלא יגעו המים בכף היד,משמע שהוא מקום טמא
ואם הוא טמא,איך מראש אפשר לנטול רק עד סוף פסקי האצבעות?
אוקיי, אם כך אשמח שמי שכן יכול לסייע לי להבין יענהאני לא בא ליישב ולהתיישב במה שכתוב בעלונים כאלו ואחרים.
אם אתה חפץ לדעת שאלה למעשה מה הדין ואיך יש לנהוג - אשמח לעזור.
זה בדיוק השאלה שלי, למה זה עיקר הדין אם אכן יש טומאה בכף הידמעיקר הדין סגי בנטילה עד סוף קשרי האצבעות כמבואר במשנה ברורה סי' ד' ס''ק ט'.
אם לא עיינת מקום שהראה ר' דוד א שליט''א.. מבואר שם דלרוב הפוסקים כף היד אינה טמאה, וכשנטל ידיו בראשונה עד הפרק יצאו מהמים לחוץ לפרק ונשארו טמאים ואח''כ חוזרים לפרק ומטמאים, אמנם הרב בעלון נראה דנקט כהיש חולקין שהובא שם, ולדבריהם יוצא שכף היד מטמאת (כמו שמטמאת תרומה) אך נטילה מספיק לעשות עד סוף הפרק ובעניותי לא הצלחתי להבין דיו הסברא בזה.זה בדיוק השאלה שלי, למה זה עיקר הדין אם אכן יש טומאה בכף היד