amit26
Well-known member
מצ"ב את הפסקה שהתקשתי בה.
השאלות שלי:
1. מה היישוב בדברי הארצות החיים? הרי אם הגמרא הייתה מדברת על הליכה פחות מ 4 אמות היא הייתה צריכה להגיד בפירוש את זה! דרך בני אדם בסתם הליכה ללכת רציף כמה וכמה אמות
2. מה ההוכחה שדברי החידא יותר עדיפים עם הגמרא? הרי בכל מקרה בין כך ובין כך לפי הזוהר אסור לברך לפני נטילת ידיים! ואם תגיד הסדר ברכות לא מעכב אז אין הכי נמי גם לעניין להקדים ברכת נטילת ידיים
והשאלה מתחדדת כי הרב בעצמו מביא מחלוקת הזוהר והתלמוד בסוגריים אז למה הוא בכל זאת כתב כן ?
ועוד בסוף פוסק שבאמת זה מחלוקת תלמוד וזוהר אז...?
השאלות שלי:
1. מה היישוב בדברי הארצות החיים? הרי אם הגמרא הייתה מדברת על הליכה פחות מ 4 אמות היא הייתה צריכה להגיד בפירוש את זה! דרך בני אדם בסתם הליכה ללכת רציף כמה וכמה אמות
2. מה ההוכחה שדברי החידא יותר עדיפים עם הגמרא? הרי בכל מקרה בין כך ובין כך לפי הזוהר אסור לברך לפני נטילת ידיים! ואם תגיד הסדר ברכות לא מעכב אז אין הכי נמי גם לעניין להקדים ברכת נטילת ידיים
והשאלה מתחדדת כי הרב בעצמו מביא מחלוקת הזוהר והתלמוד בסוגריים אז למה הוא בכל זאת כתב כן ?
ועוד בסוף פוסק שבאמת זה מחלוקת תלמוד וזוהר אז...?