• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

שאלה בתפילת הדרך

א.א

Well-known member
מי שחשב ליסוע למקום קרוב ובירך תפלת הדרך בלי שם ומלכות
ושוב ארכה לו הדרך בפקקים וכדומה שבעי לברך עם שם ומלכות
אם יכול כעת לברך או שכיון שהתפלל בלי שם ומלכות יצא י"ח
 
אולי זה דומה לזה?
נראה לי שזה שונה
דהכא אפשר כיון דהתפלל חלה תפלתו
ודמי למי ששכח לברך בבדיקת חמץ ונזכר באמצע הבדיקה
ויש נידון דמי שברך בלי שם ומלכות ושוב נודע לו דצריך לברך על הבדיקה
 
נראה לי שזה שונה
דהכא אפשר כיון דהתפלל חלה תפלתו
ודמי למי ששכח לברך בבדיקת חמץ ונזכר באמצע הבדיקה
ויש נידון דמי שברך בלי שם ומלכות ושוב נודע לו דצריך לברך על הבדיקה
נכון, מיד אחרי שכתבתי לדמות, חשבתי על החילוק, שבשונה ממש"כ שם, כאן הוא סו"ס כן בירך, ואיך יברך שוב?
ואולי דומה יותר למי שיצא יד"ח בברכה מחבירו ואח"כ רוצה לברך בעצמו שאינו רשאי.
 
קצת קשה לי,
ראיתי בילקוט יוסף (מהדורה תשס"ד) שכתב שאם יש בהליכה וחזרה בו ביום שיעור פרסה מברך בשם ומלכות. ומשמע מדבריו שהדרכים מצטרפים.
כן ראיתי ג"כ באור לציון (ח"ב פי"ד המ"ב) ושו"ת יביע אומר (ח"ו). אלא ששם אפשר לומר שדיברו על ברכת הגומל. ומה שסיים בשו"ת יביע אומר בסוף וכן הוא הדין לתפילת הדרך קאי על תחילת דבריו שאין מברכים ברכת הגומל אלא א"כ יש לו שיעור של 72 דקות. עי"ש.
והרי השו"ע כתב שאין לברך כשהוא בתוך פרסה לעיר.
 
חזור
חלק עליון