שאלה קשה ביותר על נח

כי נח עצמו היה מקטני אמנה, ומי שלא מאמין בעצמו בוודאי שלא יכול להשפיע על אחרים.
(וכמו שאומר רש"י: "אף נח מקטני אמנה היה, מאמין ואינו מאמין שיבא המבול, ולא נכנס לתיבה עד שדחקוהו המים", ובמדרש כתוב יותר מזה: "אמר רבי יוחנן, נח מחוסר אמנה היה, אלולי שהגיעו המים עד קרסוליו לא נכנס לתיבה").
 
אולי גם כי נח לא התפלל על בני דורו, וממילא לא היה איכפת לו כ"כ מבני דורו, ובשביל להחזיר בתשובה צריך שיהיה איכפת לך מהשני ושבאמת תרצה שהוא יחזור בתשובה.
אפשר גם לומר שנח לא באמת רצה להחזיר בתשובה, אלא ה' ציווה אותו שיבנה את התיבה 120 שנה וככה יחזרו בתשובה, אבל אברהם הוא מעצמו בחר להחזיר בתשובה.
 
לכן י"א שנוח הוא צדיק בדורו
והגם שצדיק גדול היה והוא בעצמו היה יכול לחכות 120 שנה (!!!!) בלי להתלונן זה מעלה עצומה ופלא שבניו הסכמיו עימו ואצל אברהם יתכן שהיה יותר בקלות שלא אמר להם בעוד כך וכך יקרה כך והנלע"ד כתבתי
 
כי נח עצמו היה מקטני אמנה, ומי שלא מאמין בעצמו בוודאי שלא יכול להשפיע על אחרים.
(וכמו שאומר רש"י: "אף נח מקטני אמנה היה, מאמין ואינו מאמין שיבא המבול, ולא נכנס לתיבה עד שדחקוהו המים", ובמדרש כתוב יותר מזה: "אמר רבי יוחנן, נח מחוסר אמנה היה, אלולי שהגיעו המים עד קרסוליו לא נכנס לתיבה").
חזק האמת שגם אני חשבתי ע"ז
 
אברהם אבינו החזיר בתשובה על עבודה זרה שכך התרגלו האנשים ולא ידעו כלל מהקב"ה ואחר שהוכיח להם אברהם מאפסיות האלילים האמינו בהקב"ה כנודע מהמדרשים ששבר את הפסילים ואמר לאשה אם נגנב הפסל היאך ישמור עליך וכו', אבל דור המבול עברו עבירות של תאוה שאין הדעת מסכימה עליהם וע"ז לא יעזור הוכחות למינהם אחר שהם משוחתים ההולכים אחר התאוות, וראיה לזה שאת אנשי סדום לא החזיר אברהם בתשובה משום שהם ג"כ עברו עבירות של תאוה.
 
חזור
חלק עליון