• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

שאלות לגבי קבלת שבת מבעו"י

rafi2391

Member
בעלון האחרון דיבר הרב לגבי מי שהתפלל ערבית של שבת ונזכר שלא ספר העומר
במסקנה רשם שיכול לספור ולא חילק בין קבלת שבת יחיד לרבים

רציתי לשאול מזה שונה ממי שהתפלל ערבית שלא יכול להתפלל מנחה
ובכלל מה הכלל בזה? חוץ ממנה שצריך תשלומין אפשר לעשות הכל(בין ע"י אמירה לגוי/התרה )
 
בעיקרון הרב פעם ביאר כמדומני שבגלל שיש ספק אם המתפלל בפלג יכול לספור או לא דהיינו אם זה שבת לגמרי עבורו או לא אז זה מצטרף לספק ספיקא לשיטת שאר הראשונים שסוברים שלא צריך ספירה כל יום ורשאי להמשיך לספור בברכה..
 
בעיקרון הרב פעם ביאר כמדומני שבגלל שיש ספק אם המתפלל בפלג יכול לספור או לא דהיינו אם זה שבת לגמרי עבורו או לא אז זה מצטרף לספק ספיקא לשיטת שאר הראשונים שסוברים שלא צריך ספירה כל יום ורשאי להמשיך לספור בברכה..
זאת אומרת הוא התפלל ערבית של שבת אבל סופר את הספירה של יום שישי ואחרי צהכ יספור בברכה את הספירה של יום שבת

לא מבין מזה שונה אם שכח להתפלל מנחה שצריך 2 ערבית
 
בעלון האחרון דיבר הרב לגבי מי שהתפלל ערבית של שבת ונזכר שלא ספר העומר
במסקנה רשם שיכול לספור ולא חילק בין קבלת שבת יחיד לרבים

רציתי לשאול מזה שונה ממי שהתפלל ערבית שלא יכול להתפלל מנחה
ובכלל מה הכלל בזה? חוץ ממנה שצריך תשלומין אפשר לעשות הכל(בין ע"י אמירה לגוי/התרה )
החילוק הוא כך:
לגבי ספירת העומר הוי דין ביום, דהיינו שעל שם היום יש חיוב, ולכל אע''ג דהתפלל ערבית, מ''מ מחקרי יום גבי ספירת העומר.
משא''כ בשאר דברים.
 
החילוק הוא כך:
לגבי ספירת העומר הוי דין ביום, דהיינו שעל שם היום יש חיוב, ולכל אע''ג דהתפלל ערבית, מ''מ מחקרי יום גבי ספירת העומר.
משא''כ בשאר דברים.
מקרי יום גם לגבי מנחה
כי במציאות זה יום מה ההבדל

אם עשית את זה לילה בערבית ואתה לא יכול להתפלל מנחה אז לכאורה גם ספירת העומר לא יהיה אפשר לספור
 
מקרי יום גם לגבי מנחה
כי במציאות זה יום מה ההבדל

אם עשית את זה לילה בערבית ואתה לא יכול להתפלל מנחה אז לכאורה גם ספירת העומר לא יהיה אפשר לספור
מנחה, יש ע''ז שם של תפילת חול, וא''כ עד כמה שכבר שבת, שוב ל''ש לעשותו חול. ועוד של''ש להתפלל מנחה אחר ערבית.
משא''כ ספירת העומר.
 
לגבי מנחה זה בוודאי לא שייך לאחר תפילת ערבית לכן האיסור מוחלט בזה להתפלל, לגבי ספירת העומר כיווון שעדיין יום ויש ספק אם מחיבים כלילה גמור כשעדיין יום גמור בחוץ זה מצטרף לספק ספיקא.. זה חילוק מצוין..
ספק ספקא זה לעניין ברכה וכאן זה לא קשור כי ממילא סופר בלי ברכה
גם לא שייך אחרי ערבית של שבת לספור את היום של אתמול
זה תרתי דסתרי בדיוק כמו מנחה שלא שייך

אולי החילוק זה שבמנחה פשוט יש אפשרות לתשלומין מה שאין כן לגבי שאר דברים?
יוצא שתפילה לעניין הזה חמור משאר דברים
 
חזור
חלק עליון