• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שוטנשטין או מתיבתא

איזה ביאור עדיף?

  • שוטנשטין

    קולות: 4 36.4%
  • מתיבתא

    קולות: 5 45.5%
  • המאור

    קולות: 0 0.0%
  • אחר

    קולות: 0 0.0%
  • שפה ברורה

    קולות: 2 18.2%
  • חברותא

    קולות: 0 0.0%
  • שטיינזלץ

    קולות: 0 0.0%

  • סה"כ בוחרים
    11
השאלה מה המטרה.
הביאור הלשוני של שוטינשטיין ידוע שהוא יותר מוצלח.
המתיבתא יש לה את היתרונות שלך(הביאור גם מוצלח) אך יש לה כידוע ביאורי תוס', רש"י ילקוט ביאורים אוצר עיונים ועוד.

מי שרוצה משהוא קצר יותר שפה ברורה(שזה בעצם מתיבתא מקוצר) וושיננתם היתרון שלהם שיש להם הערות עיוניות בסוף להרחבות קצת.

מתיבתא ושפה ברורה יש להם יתרון של מדור הגהות והערות על דף הגמרא של עוז והדר.

נוטים לזלזל בושיננתם שלא כהוגן, זכור לי במגילה(ב.) שהייתה לי שאלה שלא בשוטינשטיין ולא מתיבתא התייחסו ודווקא בושיננתם כן התייחסו.
שטיינזלץ אני פחות מכיר
 
נערך לאחרונה:
השאלה מה המטרה.
הביאור הלשוני של שוטינשטיין ידוע שהוא יותר מוצלח.
המתיבתא יש לה את היתרונות שלך(הביאור גם מוצלח) אך יש לה כידוע ביאורי תוס', רש"י ילקוט ביאורים אוצר עיונים ועוד.

מי שרוצה משהוא קצר יותר שפה ברורה(שזה בעצם מתיבתא מקוצר) וושיננתם היתרון שלהם שיש להם הערות עיוניות בסוף להרחבות קצת.

מתיבתא ושפה ברורה יש להם יתרון של מדור הגהות והערות על דף הגמרא של עוז והדר.

נוטים לזלזל בושיננתם שלא כהוגן, זכור לי במגילה(ב.) שהייתה לי שאלה שלא בשוטינשטיין ולא מתיבתא התייחסו ודווקא בושיננתם כן התייחסו.
שטיינזלץ אני פחות מכיר
וזה בדיוק הסקר. מה אתה היית מעדיף? אם היית צריך לבחור איזה כרך/סט לקנות, מה היית בוחר?
 
וזה בדיוק הסקר. מה אתה היית מעדיף? אם היית צריך לבחור איזה כרך/סט לקנות, מה היית בוחר?
אבל לא כתוב ביאור למה. מה המטרה.
לימוד מהיר לזמן קצר או קצת יותר מעמיק או ממש הרחבות למי שלומד גמרא בעיון.
אני לצורך העניין אוהב את הביאור של שוטינשטיין אבל קונה שפה ברורה כי זה יותר זול לי כי זה כרך אחד.(אני מעדיף שפה ברורה על ושיננתם כי על הרוב הביאור קצת יותר מורחה וכן בגלל שבדף של הגמרא יש את ההגהות וציונים של עוז והדר.
אם אני לומד נושא בעיון אני הרבה משתמש בילקוט ביאורים של מתיבתא. ובעת הצורך פותח הספרים בפנים.
 
אבל לא כתוב ביאור למה. מה המטרה.
לימוד מהיר לזמן קצר או קצת יותר מעמיק או ממש הרחבות למי שלומד גמרא בעיון.
אני לצורך העניין אוהב את הביאור של שוטינשטיין אבל קונה שפה ברורה כי זה יותר זול לי כי זה כרך אחד.(אני מעדיף שפה ברורה על ושיננתם כי על הרוב הביאור קצת יותר מורחה וכן בגלל שבדף של הגמרא יש את ההגהות וציונים של עוז והדר.
אם אני לומד נושא בעיון אני הרבה משתמש בילקוט ביאורים של מתיבתא. ובעת הצורך פותח הספרים בפנים.
אז לבאים אחריך אני בא ושואל מה תמליץ לגבאי בית הכנסת לקנות ?
 
אז לבאים אחריך אני בא ושואל מה תמליץ לגבאי בית הכנסת לקנות ?
לגבאי בית הכנסת זה משהו שונה, כי זה תלוי בציבור. אם זה בעלי בתים או אברכים וכד'.
נראה לי שהמדד הוא אם היית רוצה לקנותת לבית ואין לך בעיה של מקום או מחיר. מה היית קונה?
 
אז לבאים אחריך אני בא ושואל מה תמליץ לגבאי בית הכנסת לקנות ?
אני מסכים עם מה שכותב הרב @בנימין לוריא הי"ו.
ואוסיף שגם פה זה תלוי. מה גודל בית הכנסת? כי לא שייך בכל בית כנסת להשים סט שלם של מתיבתא שיתפוס ספרייה שלימה.
בדר"כ בבית כנסת זה מיועד למי שרוצה להעביר שיעורים א"כ שוטינשטיין הוא המומלץ. כי הם מרחיבים כדי הצורך בביאור והלשון שלהם יותר מובן גם לבעלי בתים בניגוד למתיבתא שדי צמודים ללשון של רש"י(שזה טוב אבל למי שזקוק לעוד תוספת הבנה צריך עיבוד לשון יותר). מנגד ילקוט ביאורים מוסיף נופך לעוד הבנות הגמרא כך שמי שלא הבין יכול יותר להבין כשרואים שיטות חלוקות זה גם עוזר להבין יותר את הבסיס ורש"י.

למשל אני מכיר בית כנסת שיש לו בית מדרש ליד האולם ושם לומדים בערב שם אפשר בהחלט להשים מתיבתא.

כמובן שלא בכל בית כנסת צריך את כל המתיבתא. כי יש גמרות שמן הסתם לא ילמדו.
 
נערך לאחרונה:
אני מסכים עם מה שכותב הרב @בנימין לוריא הי"ו.
ואוסיף שגם פה זה תלוי. מה גודל בית הכנסת? כי לא שייך בכל בית כנסת להשים סט שלם של מתיבתא שיתפוס ספרייה שלימה.
בדר"כ בבית כנסת זה מיועד למי שרוצה להעביר שיעורים א"כ שוטינשטיין הוא המומלץ. כי הם מרחיבים כדי הצורך בביאור והלשון שלהם יותר מובן גם לבעלי בתים בניגוד למתיבתא שדי צמודים ללשון של רש"י(שזה טוב אבל למי שזקוק לעוד תוספת הבנה צריך עיבוד לשון יותר). מנגד ילקוט ביאורים מוסיף נופך לעוד הבנות הגמרא כך שמי שלא הבין יכול יותר להבין כשרואים שיטות חלוקות זה גם עוזר להבין יותר את הבסיס ורש"י.

למשל אני מכיר בית כנסת שיש לו בית מדרש ליד האולם ושם לומדים בערב שם אפשר בהחלט להשים מתיבתא.

כמובן שלא בכל בית כנסת צריך את כל המתיבתא. כי יש גמרות שמן הסתם לא ילמדו.
לא שיערתי בדעתי שיפתח דיון כל כך מעצם השאלה. :)

אז אני ארחיב מעט את היריעה ואסביר.
יש לי 2 מטרות בשאלה זו

א. נשאלתי ע"י גבאי בית כנסת איזה סט גמרא מבוארת עדיף. בבית כנסת מצוי גם תלמידי חכמים אך גם בעלי בתים אשר יושבים לאחר התפילה ללמוד.

ב. שאלתי גם לעצמי ושכמותי איזה ביאור עדיף. ב"ה לאחרונה עשיתי שני מבחנים ברבנות והזנחתי את הדף היומי ולכן אני בפיגור. כרגע אני רוצה לרוץ מעט עם ביאור עד אשר תשיג ידי להגיע לדף המצוי.
מצד אחד אני לא מתחבר לביאור של מתיבתא משום שלפעמים הם מאריכים יתר על המידה ולא תמיד לצורך מצד שני התוספות שהם מביאים בסוף הגמרא נעימה למראה עיינים.
עם הביאור של שוטנשטין קל לרוץ אך על אף שאני רוצה לרוץ עם הגמ' יש ברצוני לעיין קצת יותר..

מכאן הגיע הסקר.
 
לא שיערתי בדעתי שיפתח דיון כל כך מעצם השאלה. :)

אז אני ארחיב מעט את היריעה ואסביר.
יש לי 2 מטרות בשאלה זו

א. נשאלתי ע"י גבאי בית כנסת איזה סט גמרא מבוארת עדיף. בבית כנסת מצוי גם תלמידי חכמים אך גם בעלי בתים אשר יושבים לאחר התפילה ללמוד.

ב. שאלתי גם לעצמי ושכמותי איזה ביאור עדיף. ב"ה לאחרונה עשיתי שני מבחנים ברבנות והזנחתי את הדף היומי ולכן אני בפיגור. כרגע אני רוצה לרוץ מעט עם ביאור עד אשר תשיג ידי להגיע לדף המצוי.
מצד אחד אני לא מתחבר לביאור של מתיבתא משום שלפעמים הם מאריכים יתר על המידה ולא תמיד לצורך מצד שני התוספות שהם מביאים בסוף הגמרא נעימה למראה עיינים.
עם הביאור של שוטנשטין קל לרוץ אך על אף שאני רוצה לרוץ עם הגמ' יש ברצוני לעיין קצת יותר..

מכאן הגיע הסקר.
שוטינשטין.
 
לא שיערתי בדעתי שיפתח דיון כל כך מעצם השאלה. :)

אז אני ארחיב מעט את היריעה ואסביר.
יש לי 2 מטרות בשאלה זו

א. נשאלתי ע"י גבאי בית כנסת איזה סט גמרא מבוארת עדיף. בבית כנסת מצוי גם תלמידי חכמים אך גם בעלי בתים אשר יושבים לאחר התפילה ללמוד.

ב. שאלתי גם לעצמי ושכמותי איזה ביאור עדיף. ב"ה לאחרונה עשיתי שני מבחנים ברבנות והזנחתי את הדף היומי ולכן אני בפיגור. כרגע אני רוצה לרוץ מעט עם ביאור עד אשר תשיג ידי להגיע לדף המצוי.
מצד אחד אני לא מתחבר לביאור של מתיבתא משום שלפעמים הם מאריכים יתר על המידה ולא תמיד לצורך מצד שני התוספות שהם מביאים בסוף הגמרא נעימה למראה עיינים.
עם הביאור של שוטנשטין קל לרוץ אך על אף שאני רוצה לרוץ עם הגמ' יש ברצוני לעיין קצת יותר..

מכאן הגיע הסקר.
שוטנשטיין
 
חזור
חלק עליון