קצות החושן סימן רכז אות יא
אמנם נראין דברי הרשב"ץ נכונים, דודאי דברי הטור בסימן ש"ו דברי טעם הם וכמ"ש עלה הב"י שם ע"ש, והיינו משום דכן הוא כל שומרי שכר אם שמרו כראוי נוטל שכרו ואם נגנב או נאבד ולא שמרו כראוי משלמין דמי החפץ ומפסידין שכרן, ואפילו בעבדים ושטרות דאינן בדין שמירה מפסידין שכרן וכדאיתא פרק הזהב (ב"מ נח, א) נשבעין ליטול שכרן ע"ש סוף הפרק, ומשום דלא הבטיח שכר אלא כשישמור אותו כראוי, ואפ"ה הוי שומר שכר כיון שאם ישמור אותו כראוי יטול שכרו משלם, והיינו נמי בטבחים כיון שנוטלין שכר מן הכשרות וכשישחוט כראוי יטול שכרו מש"ה חייב הוא כדין שמירת שומר שכר, ואם נתנבלה בשחיטתו חייב לשלם דהיה לו לשומרו שלא לנבל כיון שיטול שכרו אם ישחוט אותו בהכשר, אבל בעובדא דידן שלא הבטיח לאומן שום שכר רק שיטול חלק בריוח ואין לו ריוח אלא בזהב מזוקק, וא"כ השמירה שמוטל עליו היינו לבחון היטב אם הוא זהב מזוקק ואם היה מדקדק היטב בכור הבחינה והיה ניכר לו היטב הזיוף לא היה לו שום ריוח, וא"כ על השמירה כראוי אין לו שום שכר, אבל בשאר שומרי שכר וכן בטבחים כשיעשו פעולתם כראוי יהיה להם שכר משלם, וכאן כשיעשה פעולתו כראוי אין לו שכר כלל וכמ"ש וזה ברור:
וצריך לעיין חזון איש ב"ק ז, יח שצידד שלא מאבד שכרו [אחרי שמנכים לו דמי הפיקדון] ומהרי"ל דיסקין קונט' אחרון סי' טר"ם.