• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

שונא את כל הג'ינג'ים.....

המאמר במקורו איננו שלי.

– על גזענות, הכללה, ושנאת הבריות –

אין דבר יותר מגוחך כמו האמירה 'אנחנו הכי טובים'. כאשר הבסיס לאמירה זו הינה מגלומניות מפגרת, אנחנו האשכנזים/הספרדים הכי טובים, אנחנו השכבה הכי גבוהה

, אנחנו תושבי ארץ זו או אחרת הכי פקחים, אנחנו, אנחנו, אני, אני…

– אידיוטיזם בשיאו.

מחלת נפש חשוכת מרפא.

… "אתם כולכם רשעים, רמאים, שונאים, מתנשאים"! וכן הלאה וכן הלאה, אלו גחמות של הנפש המטופשת המתפייטת בחוכמת כסילותה, ערב ובוקר וצהריים, מי כמונו, שומרי תורה ומצוות, אמורים להיות נקיים מכל סוג של הכללה ומשבוץ של חבורה, עדה, קבוצה וכו' תחת כותרת מתאימה או שלא, הכל טעות.

כל שנאה היא רעל נפשי מחלחל ומסוכן.

ולמה? כי 'האדם נברא יחידי'.

אין כזה דבר סטטיסטיקה באנשים, [ויסלחו לי אנשי המדע הזה] הם, מה לעשות? לא תפוזים, וגם לא קרקעות, הם אנשים… וככאלה, מגיע להם יחס של כאלו שנבראו בצלם אלוקים, פחד נורא!

כל אחד מאתנו, כל איש ואישה עלי אדמות, נוצר בצלם דמות תבניתו של מי שאמר והיה העולם, אין קשר לצבע עורו ולמנטאליות המקומית או הגזעית שלו. גם הגזענות, לכאורה, שמשדרת היהדות, בהעדיפה את בני בריתו של אברהם, היא מחמת הערך הפנימי היהודי, מה שאומר, שכל אחד מבני תמותה, מוזמנים להצטרף להיות מנדיבי עמים אשר נאספו\ ללא הבט על מקור מוצאם. וזה מדובר בגוי מזרעו של עשו הרשע. אבל כאשר אחיך ובן בריתך מופלה על ידך לרעה מחמת נתונים שאינם קשורים בטוב ורע, אלא רק "מפני שהוא לא אתה" אתה פשוט טיפש.

אהבת כל ישראל היא מצוות עשה מדאורייתא, שאין שום היתר שלא לקיימה בתכלית השלימות, ולכן כל איש מישראל זכאי לכבוד ולהערכה ללא שום קשר לכישוריו, למעשיו, לרמת שכלו ומכל שכן שלא למקום מוצאי ומגוריו.

קשה להוציא את האיש המכליל ממסגרת מקובעתו אשר הרגילתו לסווג את כלל האנושות לשנים או שלושה חלקים, אלו הם טיפוסי אנשים אשר ישנאו את רוב האנשים שעמם הם באים במגע, [וגם הם ישנאו אותם], לא יהיו להם ידידים או חברים, אוהבים או נאמנים, אף משפחתם הקרובה נידונת לאותה הכללה של שחור לבן, ואולי עוד צבע נוסף. כי זהו, לדידם יש, או רעים מאד או טובים מאד, כשהטובים, אלו כמובן הם בעצמם…

זו מידה מפחידה שהנתקל בה עומד משתאה ותוהה, האם בחר בעל המידה הזאת להעניש את עצמו לנצח? האם "כולכם רשעים" היא סוג של ענישה עליונה שלא מתירה לנענש ליהנות מקרבת אנשים חמימה ואוהבת? מסתבר שלא! זו היא מידה מגונה שמקורה בתהומות התחתונות של הנפש הבהמית, המשוקעת בחומריות ובאנוכיות תהומית מעוררת חלחלה ופלצות.

אם אתם מזהים בנבכי מידותיכם מידה רעה זו, אנא, עשו זאת לעצמכם, חדלו הרע לכם, קראו לכל איש בשמו המתאים לו, וזכרו שכל אדם יחידי הוא עולם מלא של רגשות, חוויות, התמודדויות, נסיונות, עליות, ירידות לכל אחד יש את מעשיו הטובים, הצפונים והגלויים, וגם מעשיו הרעים אינם אמורים להיות נידונים יותר ברותחין ממעשיכם שלכם…

וזה עוד ענין, האהבה העצמית שיש בכל אחד מאתנו, תגרום לנו תמיד להעצים את ממדיה המפלצתיים של תכונה לא נעימה של הזולת, ואותה תכונה עצמה תזכה בעינינו ליחס סלחני ומבין כאשר מדובר בשלנו, כלומר, לנו מותר, אנו טובים ולכן נסלח לעצמנו, לא מצחיק?!

ככל שנתמיד לראות את הטוב שבסביבתנו, ללא קשר הגיוני או לא, לאלו שעומדים שם, נחווה טוב בחיינו, העולם הרע והאכזרי של כל הרשעים כולם יהפוך לעולם קסום שבו בריות שונות שהטוב והרע יוצר אצלם מקום לאתגר תיקון ולא למעמסה נוראית של הרס מוחלט של הקוסמוס המתנוון…

אלו הם 'מכשירי המצוה' למצווה הנשגבה של אהבת כל ישראל, אהבת ה' ועולמו.

כנראה, רק חכמים מביני ענין יהיו מסוגלים לקיים את המצוות.

שימו לב!


דווח
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
מלתא דבדיחותא לבין הזמנים.

אמר אחד לחבירו הקרח אבא שלי אמר להיזהר מגינגים ומקרחים,
אמר לו הקרח מגיגנגי אני מבין, אבל למה מקרחים?
ענה לו חברו - כי אולי פעם הוא היה גינגי...

ויישר כח ל - ואזכה לחדש על כמה שרשורים יפים שהוא פותח על נושאים חשובים כאלו של לום ואהבת חינם בעמ"י.
 
מחלת נפש חשוכת מרפא.
ירשה לי מעלת כת"ר.

המחלוקת בין האשכנזים לספרדים כבר התחילה לפני 900 שנה מזמן בעלי התוס' והראשונים הספרדים, כאשר אלו יצאו על אלו בבוז וקיתון, כל אחד טוען שהגזע שלו לומד יותר טוב ואילו הגזע השני הוא טיפש שאינו מבין כלום, אפשר לומר שאפי' בזמן הגמרא היה דבר כזה, שהיו אומרים אחד על השני הני בבלאי טיפשאי וכדו'.

וזה בעצם נקרא שנאת חינם במלא מובן המילה. אם זה היה מחלה חשוכת מרפא אז דבר ראשון קשה לומר על כל הגדולים האלה שהם חולים במחלה כזאת חלילה, ועוד שאם זה מחלת חשוכת מרפא, אז מזמן כבר היינו נגאלים כי הקב"ה יודע שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בזה. ואכן ה' לא יבוא איתנו בתביעה למה לא אהבת את החבר שלך האשכנזי כמו שאתה אוהב את החבר של הספרדי, כי בטבע ה' ברא את זה ככה שאדם אוהב את מינו, ומין בשאינו מינו אינו בטל, רק ה' יתברך יבוא אליך בטענה כזאת: את האשכנזי הזה לא אהבת בגלל שהוא מחמיר מדיי וחניוק... אבל למה את החילוני הפוקר או את האפיקורוס הזה אהבת בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך, למה דוקא הוא בא לך בעין טובה ואילו החבר שלך האשכנזי שנאת אותו בגלל שהוא יותר מדיי קרוב לה' יתברך, וכמו שאנו אומרים בראש השנה: את אשר אהבת שנאתי ואת אשר שנאת אהבתי... על זה התביעה!

והראיה הפשוטה שלי: מצד אחד כתוב בחז"ל שעל קמצא ובר קמצא חרוב ירושלים, ומצד שני כתוב שלא חרבה ירושלים אלא שלא עשו בה לפנים משורת הדין, אלא אמרו יקוב הדין את ההר, ולכאו' זה סתירה, וכבר הקשו כן המפרשים. אבל להנ"ל זה מבואר היטב, הקב"ה אומר לעם ישראל אני מבין שקשה לכם לנהוג לפנים משורת הדין ולאהוב בן אדם שעשה לי נזק, למה שאני יוותר לו על הנזק?, דהיינו לאהוב אני מבין שקשה לכם לאהוב ולוותר, אבל א"כ למה על קמצא ובר קמצא שהיה ראוי לשנאתו תכלית השנאה על מה שעשה לקמצא בסעודה לא שנאתם אותו כפי הראוי לו, ומזה ששתקתם ולא הוכחתם אותו סימן שאתם אוהבים אותו וזה התביעה דבשלמא קשה לך לאהוב את חבר שלך אבל לאהוב את מי ששנאוי על ה' ומתועב ממנו זה חרבן!!!!
 
מחלוקת....
השאלה לענ''ד באמת לא מתחילה באהבת השני, אלא בשאלה - למה או כמו מה אתה אוהב את עצמך.
הרב יחיאל יעקובסון באחת משיחותיו אמר משפט חכם - כשאדם מאבד את הזהות האישית שלו, הוא לוקח לעצמו זהות קיבוצית. (יכול להיות שהוא הביא את בעל המקור, אינני זוכר).
אם אני שמח בעצמי, כיהודי, אין מקום להעדפה של עדה זו או אחרת. אבל אם אני לא אני, אלא 'ספרדי גאה' וכו' וזו 'המניה' שעליה אני מעמיד את משקל כבודי, אי אפשר שלא לחוש העדפות כלפי הנושאים את אותו מגדר של קבוצה.
לפיכך נברא האדם יחידי מתפרש בחז''ל לב' מהלכים הפוכים, או כדי שיאמר כל אדם בשבילי נברא העולם, או כדי שלא יאמרו אבי גדול מאביך. לפי הפירוש הראשון הוא בא לרומם את האדם, ולפי הפירוש השני להשוות את כולם. וזו לא סתירה. הם שני צדדים של אותו המטבע. אדם שיודע לרומם את עצמו בלי כל קשר ליחס שלו לאחרים, בזה עצמו הוא יכול להרגיש שוה אליהם. דהיינו, אם אני שמח בעצמי בטוב שזכיתי לו, אפילו אם הייתי לבדי בעולם ולא היה אף אדם אחר שיכולתי להחשיב את עצמי יותר טוב ממנו - בזה אני מגיע למקום שבו אני מבין שיש כזה טוב בודאי גם אצל אחרים - שאין בי. ואז אני יכול להשוות את עצמי עמהם.
וכך כותב האדמו''ר מקאמרנא -
"עיין תולדות פרשת וישלח מצאתי כתב הרב רבינו מנחם מענדיל תשובה כוללת, בעסק העבודה אשר רבים צועקים על המחשבות זרות, והתהוות הסיבה הוא הגדלות שבהם, שאינם שמחים בעבודתם שזכו להיות מאומרי שיר לפני אדון כל, וישתתפו עצמם עם כל הבריות שאומרים שיר בהשוואה גמורה, כי. נגד גדולת אין סוף צריכין לבוא לביטול המציאות, ולשמוח שזוכה להיות עכ״פ בריה קלה ולומר שיר, אבל לא די להם בזה כי אם גדולת ונפלאות.

בי הנה איתא, להיות שמח בחלקו גם בעסק התורה והמצות, אם מעט ואם הרבה, וישמח שמחה רבה על שזכה להיות יהודי, וישתתף נפשו עם כל המון ישראל באמת ובלב תמים, ולא יבקש גדולת, אזי ילך בהכנעה גדולה מעולם ועד עולם, ויהנה וישמח מאורו יתברך, מה שא״כ אם אינו נהנה ושמח בחלקו, אזי ידחה מכל וכל, ואף שהוא מדריגה גדולה, בקל יכול כל אדם לבוא לזה, אם יבקשהו ככסף אז תבין.

וגם לתת לב אל מה שאמר שלמה ע״ה 'אם תשכבון בין שפתים', שהקב״ה שומר ושוקד על שפתי האדם לנושקה, כשהוא אומרה בדחילו ורחימו ובלב אמת ובהכנעה אמיתות, בשיתוף כל המון ישראל, ולא יבקש מדריגה יותר מהפחות שבישראל, ואז יעלה ממדריגה למדריגה בגודל אור ושמחה ובהארה נפלאה, ויאמין שכל תנועותיו ודבורו ועסקיו והלוכו עושה רושם למעלה, ואם זוכה להתנהג בהכנעה ובאהבת ישראל, שיהיה בעיניו כאין נגד כל ישראל, יזכה שגם יתנהגו עמו כך למעלה. ולא יבקש שיהיה לו מדריגה יותר משום בר ישראל, כי על זה נאמר 'תועבת ה׳ כל גבה לב', ובלב שמח ורחב יזכה לכל זה.

והנה ידע איש בנפשו למה יחפוץ יותר ממה שזכה ולילך בגדולות, ועי״ז מבזה מדריגה הקטנה ונדחה מכל וכל. ודאי מן הראוי לומר מתי יגיעו מעשי למעשה אבותי (תדא״ר כה), אבל לא מפני זה יבזה המדריגה שעומד בו עכשיו, ויהיה שמח מאד בעסק עבודתו יתברך עכשיו לפי מה שהוא, ובשמחה של מצוה זאת יזכה למדריגה גדולה ממנו."
 
מאמר נאה ומרשים, ניכר על הכותב שהוא ברוך כשרונות, יעלה ויצליח בכל דרכיו.
אם כי לא ירדתי לעומק דעתו, לדעתי הוא מערב שתי דברים שונים בלי שום קשר!, זה ברור שכל יצור אנוש זכאי ליחס שוה בלי הבדלי מין גזע ומוצא, אם כי לא הבנתי למה זה אומר שאי אפשר לדון קבוצות של אנשים, לדעתי לגיטימי לגמרי לערוך סטטיסטיקה על אנשים כל עוד זה לא משנה את היחס שלך כלפי אנשים פרטיים, אפשר להסכים על כך שג'ינג'ים הם אנשים תוססים, ספרדים הם אנשים חמימים יותר, אשכנזים יותר קרירים, בריטיים הם עם מנומס, וישראלים הם חסרי סבלנות, מבחינתי זה סוג של לשקר על עצמנו להתעלם מתכונות של ציבורים שקשורות למנטליות, גנטיקה, מוצא, וכו', אפשר להסכים עם זה שאנחנו אנשים שונים עם תכונות שונות ובכל אופן לכבד כל אחד, וכמובן לזכור שבכל כלל יש יוצא מן הכלל ויכול לצאת ג'ינג'י רגוע או אשכנזי חם..., בקיצור לא לקטלג אנשים פרטיים אבל בהחלט הגיוני לשים לב להבדלים בין מגזרים שונים.
 
אני חושב שזה לא ענין של גזענות לא לקבל בחורים ספרדים לישיבות אשכנזיות משום שכך גם אם אחד רושיבע ספרדי מקים ישיבה ספרדית וכי הוא רוצה שחצי או יותר יהיו אשכנזים, לא! למה? מפני שהוא הקים ישיבה ספרדית היינו הך הכא וזהו המצב לדאבון לב, רק שאין בחורים אשכנזיים שרוצים ללכת לישיבות ספרדיות לכן שניהם שווים ביחס וב"גזענות", ויהי רצום שיבוא משיח צדקנו והכל יבוא על מקומו בשלום ,אמן.
 
אני חושב שזה לא ענין של גזענות לא לקבל בחורים ספרדים לישיבות אשכנזיות משום שכך גם אם אחד רושיבע ספרדי מקים ישיבה ספרדית וכי הוא רוצה שחצי או יותר יהיו אשכנזים, לא! למה? מפני שהוא הקים ישיבה ספרדית היינו הך הכא וזהו המצב לדאבון לב, רק שאין בחורים אשכנזיים שרוצים ללכת לישיבות ספרדיות לכן שניהם שווים ביחס וב"גזענות", ויהי רצום שיבוא משיח צדקנו והכל יבוא על מקומו בשלום ,אמן.
מה הקשר? על דא קא בכינן למה הישיבות אמורות להתחלק בין העדות? ברור שבמצב הנוכחי ראשי ישיבות ספרדיים לא ירצו לקבל אשכנזים כי רק העודפים (אם בכלל) מגיעים אליהם מהמגזר האשכנזי, וחוץ מזה שכתגובת מטוטלת גם הציבור הספרדי הופך מזה לגזען, אין בדבריך כל תשובה למה לא נשוב להיות עם אחד שעמד כולו למרגלות הר סיני יחד.
 
כנראה שמר לא ירד מר לסוף דעתי, ואסביר: מזה שהציבור הספרדי לא יקבל את הציבור האשכנזי לישיבותיו אפי' אם זה יהיה בחורים טובים אז חלק כן אבל לא חצי ישיבה, הוי אומר שמובן למה הישיבות האשכנזיות לא ירצו לקבל מפני שיהיה חצי ישיבה ספרדית, ולא נשוב לאותה מרגלות מפני שיש חילוק בין הציבור הליטאי לציבור הספרדי בצורת החיים, ודו"ק.
 
כנראה שמר לא ירד מר לסוף דעתי, ואסביר: מזה שהציבור הספרדי לא יקבל את הציבור האשכנזי לישיבותיו אפי' אם זה יהיה בחורים טובים אז חלק כן אבל לא חצי ישיבה, הוי אומר שמובן למה הישיבות האשכנזיות לא ירצו לקבל מפני שיהיה חצי ישיבה ספרדית, ולא נשוב לאותה מרגלות מפני שיש חילוק בין הציבור הליטאי לציבור הספרדי בצורת החיים, ודו"ק.
ירדתי גם ירדתי, אבל כתבתי שהדברים הינם תאוריה בלבד כי הם רחוקים מהמציאות, במצב תיאורתי כזה אינני בטוח שהספרדים לא ירצו את האשכנזים ואם כן זה רק כי הם למדו את ההתנהגות המגונה הזאת מהציבור האשכנזי.
ובאשר לקלישאה על הבדלי המנטליות וצורת החיים, העם שלנו נראה לי מספיק מיוחד כדי שיוכל לחיות ביחד עם אי אלו הבדלים... בא נחשוב טוב אם זו הבעיה לקבל בחורים ספרדיים לישיבות...
 
זוהי הדעה של ראשי הישיבות ולא רק של הרשמים וכל השטויות האלה וודאי שזה ההוראה מהמנהל של הישבה שהמנהל שלו זה הראש ישיבה. וההוכחה שאינם מקבלים את הספרדים משום כך, ואל לך לחשוב שראשי הישיבות גזענים דכל המלגלג וכו' ואיני חושב שכזה הוא אתה. וא"ת והרי יש ראשי ישיבותשכן עושים לשם ביזנע'ס, אלא מאי יש לומר שאלו לומדים מאלו. ודייק ותמצא קל.
 
זוהי הדעה של ראשי הישיבות ולא רק של הרשמים וכל השטויות האלה וודאי שזה ההוראה מהמנהל של הישבה שהמנהל שלו זה הראש ישיבה. וההוכחה שאינם מקבלים את הספרדים משום כך, ואל לך לחשוב שראשי הישיבות גזענים דכל המלגלג וכו' ואיני חושב שכזה הוא אתה. וא"ת והרי יש ראשי ישיבותשכן עושים לשם ביזנע'ס, אלא מאי יש לומר שאלו לומדים מאלו. ודייק ותמצא קל.
אני רואה שאתה משתמש די חדש, לשונך אינה מהוקצעת דייה, כדאי שתרבה לקרוא הודעות ותלמד לפרש את דבריך יפה בכדי שיובנו בנקל לכל קורא...
באשר לדבריך, נקוט כלל זה בידך כשמסיטים את הויכוח סימן שהוא הגיע למיצוי הנדרש, ראשי הישיבות אינם קשורים לכך, יש לי הרבה מה להגיב לך בעניין אבל הדברים יצאו מגבולות האשכול הזה שמדבר על גזענות ולא על השאלה אם ראשי הישיבות גזעניים ואיך מתנהל הרישום לישיבות, אם בכל אופן זה מעניין אותך תפתח אשכול חדש בעניין.
 
אם כי לא ירדתי לעומק דעתו, לדעתי הוא מערב שתי דברים שונים בלי שום קשר!,

אסביר לך מה הוא התכווין.

אין שום בעיה לומר שמגזר מסויים אוהב ריקודים מסוג כזה או אחר...
לא לזה כיון בעל המאמר.

אלא שע"פ אותם דעות ניגשים לאדם הפרטי מתוך המגזר,
וכבר 'יודעים מראש' שהוא חם/עצבני/רגוע/

ולמה שהוספת בסוף..
לזה כיוון המשורר.
וכמובן לזכור שבכל כלל יש יוצא מן הכלל ויכול לצאת ג'ינג'י רגוע או אשכנזי חם..., בקיצור לא לקטלג אנשים פרטיים
 
לזה כיוון המשורר.
אין דבר יותר מגוחך כמו האמירה 'אנחנו הכי טובים'. כאשר הבסיס לאמירה זו הינה מגלומניות מפגרת, אנחנו האשכנזים/הספרדים הכי טובים, אנחנו השכבה הכי גבוהה

, אנחנו תושבי ארץ זו או אחרת הכי פקחים, אנחנו, אנחנו, אני, אני…
המשורר הוסיף את המשפטים האלו שעליהם התווכחתי...
 
אני רואה שאתה משתמש די חדש, לשונך אינה מהוקצעת דייה, כדאי שתרבה לקרוא הודעות ותלמד לפרש את דבריך יפה בכדי שיובנו בנקל לכל קורא...
באשר לדבריך, נקוט כלל זה בידך כשמסיטים את הויכוח סימן שהוא הגיע למיצוי הנדרש, ראשי הישיבות אינם קשורים לכך, יש לי הרבה מה להגיב לך בעניין אבל הדברים יצאו מגבולות האשכול הזה שמדבר על גזענות ולא על השאלה אם ראשי הישיבות גזעניים ואיך מתנהל הרישום לישיבות, אם בכל אופן זה מעניין אותך תפתח אשכול חדש בעניין.
גם אני אעצור אפילו שאתה מתנשא לחינם כאילו שכבודו הגיע לדרגה בכתיבת תשובות (אייזה גדולה, כמה עולה לנשק לך ת'יד) אם אינך מבין כוונתי כנראה שהבעיה אצלך, ותבדוק זאת כל טוב גוט שאבע'ס.
 
המחלוקת בין האשכנזים לספרדים כבר התחילה לפני 900 שנה מזמן בעלי התוס' והראשונים הספרדים, כאשר אלו יצאו על אלו בבוז וקיתון, כל אחד טוען שהגזע שלו לומד יותר טוב ואילו הגזע השני הוא טיפש שאינו מבין כלום, אפשר לומר שאפי' בזמן הגמרא היה דבר כזה, שהיו אומרים אחד על השני הני בבלאי טיפשאי וכדו'.
הזהר בגלחתם של האמוראים ובעלי התוס' ושל רבותינו הספרדים, שלא תכוה, שכל דבריהם כגחלי אש. ועי' תש' חוות יאיר סימן קנב.
 
גם אני אעצור אפילו שאתה מתנשא לחינם כאילו שכבודו הגיע לדרגה בכתיבת תשובות (אייזה גדולה, כמה עולה לנשק לך ת'יד) אם אינך מבין כוונתי כנראה שהבעיה אצלך, ותבדוק זאת כל טוב גוט שאבע'ס.
אינני מתנשא, אני פשוט נסמך על האמרה "אין חכם כבעל הניסיון", התפרצת לפורום בפתאומיות ובתוך מספר שעות שלחת את ידך לאינספור שרשורים בלי להבין מספיק את צורת התנהלות הפורום, לא אמרתי שיש לי שום גדולה, אם כי לדעתי במשך שהותי כאן קראתי יותר פוסטים ממך בכדי שאדע להתנסח באופן ברור וקולע, גם אני רוחש כבוד לותיקים ממני, ובודאי בימים הראשונים שלי כאן נכנסתי בעדינות ובלמתי את פי אינספור פעמים עד שהבנתי קצת את הסגנון (אתה יכול לבדוק זאת בהיסטוריית ההודעות שלי).
היו כמוך עוד רבים, שנכנסו לפורום ומיד עשו רעש ועוררו פרובוקציות, רובם כבר בחוץ, אם לא תרכין ראש אני צופה לך עתיד דומה... קח את הדברים לתשומת ליבך.
באופן כללי הפורום פה הוא תורני, על הדרך יש פה עוד דיונים... בדרך כלל נהוג להגיב בעיקר על נושאים תורניים ואחרי שקנית לך שם של יודע ספר הציבור ישמח לשמוע את דעתך במילי דעלמא, אתה מגיב רק לנושאי השוליים וזה לא מאוד מכבד...
 
הזהר בגלחתם של האמוראים ובעלי התוס' ושל רבותינו הספרדים, שלא תכוה, שכל דבריהם כגחלי אש. ועי' תש' חוות יאיר סימן קנב.
תסתכל גם בזוה"ק, שכמעט בלתי אפשרי לתקן את העוון הזה של שנאת חינם זה כ"כ מושרש אבל הזוה"ק כותב שמספיק שיהיו עשרה אנשים בכנישתא חדא ויעשו שלום ביניהם ויהיו באחווה ובאחדות גמורה כאיש אחד ממש אז תבוא הגאולה מיד בזכותם, ומזה תבין שלצערינו כל הדורות מאז החורבן נכשלו בזה כולל גדולי ישראל ומי לנו גדול מתלמידי ר"ע שהלכו כולם בעוןן זה, ונשאר רק חמשה תלמידים בדרום שר"ש אמר עליהם "אנן בחיבובותא תליא מילתא" דכל הסוד שלנו זה האחדות והאהבה שיש בתוכינו, ועיין גם בפלא יועץ שמפרש את הפסוק "בחינם נמכרתם ובכסף לא תגאלו" שלא נגאל בזכות התורה ומצוות ומעשים טובים רק בתיקון עוון שנאת חינם, וזה ברור ופשוט כביעתא דכותחא, וגם שמעתי בפירוש מהרב שלום ארוש שליט"א שגילו לו מהשמים שעוון זה של שנאת חינם כולם נכשלים בזה מאז החורבן והתיקון לזה להתחבר בתפילה ולזעוק על זה ואין דרך אחרת...
 
תסתכל גם בזוה"ק, שכמעט בלתי אפשרי לתקן את העוון הזה של שנאת חינם זה כ"כ מושרש אבל הזוה"ק כותב שמספיק שיהיו עשרה אנשים בכנישתא חדא ויעשו שלום ביניהם ויהיו באחווה ובאחדות גמורה כאיש אחד ממש אז תבוא הגאולה מיד בזכותם, ומזה תבין שלצערינו כל הדורות מאז החורבן נכשלו בזה כולל גדולי ישראל ומי לנו גדול מתלמידי ר"ע שהלכו כולם בעוןן זה, ונשאר רק חמשה תלמידים בדרום שר"ש אמר עליהם "אנן בחיבובותא תליא מילתא" דכל הסוד שלנו זה האחדות והאהבה שיש בתוכינו, ועיין גם בפלא יועץ שמפרש את הפסוק "בחינם נמכרתם ובכסף לא תגאלו" שלא נגאל בזכות התורה ומצוות ומעשים טובים רק בתיקון עוון שנאת חינם, וזה ברור ופשוט כביעתא דכותחא, וגם שמעתי בפירוש מהרב שלום ארוש שליט"א שגילו לו מהשמים שעוון זה של שנאת חינם כולם נכשלים בזה מאז החורבן והתיקון לזה להתחבר בתפילה ולזעוק על זה ואין דרך אחרת...
כמדומה שגם רבינו האריז"ל הזהיר הרבה על אהבת החברים.
 
ו
אינני מתנשא, אני פשוט נסמך על האמרה "אין חכם כבעל הניסיון", התפרצת לפורום בפתאומיות ובתוך מספר שעות שלחת את ידך לאינספור שרשורים בלי להבין מספיק את צורת התנהלות הפורום, לא אמרתי שיש לי שום גדולה, אם כי לדעתי במשך שהותי כאן קראתי יותר פוסטים ממך בכדי שאדע להתנסח באופן ברור וקולע, גם אני רוחש כבוד לותיקים ממני, ובודאי בימים הראשונים שלי כאן נכנסתי בעדינות ובלמתי את פי אינספור פעמים עד שהבנתי קצת את הסגנון (אתה יכול לבדוק זאת בהיסטוריית ההודעות שלי).
היו כמוך עוד רבים, שנכנסו לפורום ומיד עשו רעש ועוררו פרובוקציות, רובם כבר בחוץ, אם לא תרכין ראש אני צופה לך עתיד דומה... קח את הדברים לתשומת ליבך.
באופן כללי הפורום פה הוא תורני, על הדרך יש פה עוד דיונים... בדרך כלל נהוג להגיב בעיקר על נושאים תורניים ואחרי שקנית לך שם של יודע ספר הציבור ישמח לשמוע את דעתך במילי דעלמא, אתה מגיב רק לנושאי השוליים וזה לא מאוד מכבד...
זה איננה התנשאות כלל וכלל, כל טוב שיהיה לך.
 
חזור
חלק עליון