יצחק כהן הי"ו
Well-known member
זה לא אמור להיות בפיוטים?
גם לעבדיך אין דוקטורת, אבל קצת יש ידע בסיסי, ובפרט את הבדלי הטונים והמרחקים יותר קל לקלוט עם כלי, ואת הבסיס של הכלי כן עשיתי [כדי להבחין בין ....]כך שאין לי דוקטורת בצד של הטונים
שורשי וגלגולי השירה הפיוטית מאז ועד הנהואיך לקרוא לכותרת?
למה לא? יש גם לתפארת המזרח וגם לדוד שירו.כמה חבל שאין -ככל הידוע לי- בקשות לשבת, הקלטה טובה ומקצועית, יש רק הקלטות ישנות ולא איכותיות.
לא הגיע הזמן?
איני יודע בכלל מה הנושא, יען איני בקי בו כלל, ואיני מבין מה מדברים החכמים הנז'.ואיך לקרוא לכותרת?
מה הכוונה?חבל
זה הורס את הרצף [12 ועוד 12 זה לא 24]
הועבר.זה לא אמור להיות בפיוטים?
מחילה זו טעות שלימה הכוונה?
נתתי[ומחכים שמישהו מהכותבים יתן שם לכותרת ע"מ שנדע במה מדובר].
שורשי וגלגולי השירה הפיוטית מאז ועד הנה
לצערי איני יודע לנגן על שום כלי [רק על העצבים יודע לנגן...]גם לעבדיך אין דוקטורת, אבל קצת יש ידע בסיסי, ובפרט את הבדלי הטונים והמרחקים יותר קל לקלוט עם כלי, ואת הבסיס של הכלי כן עשיתי [כדי להבחין בין ....]
א' - אתה מחזיר אותי כ20 שנה אחורנית, ב' - אני חושב זה היה בשביל תא חזי של הקליפ "העם אשר עליון ידע" וצריך לזה שמחה ולא עצב ג' - תונסי זה לא עדה זה מקצוע, שבוע טוב ומבורך!אם כבר מדברים על הפיוטים כדאי להעיר כאן הערה שמאוד מציקה וצורמת לי
יש פיוט שנכתב על מעשה העגל עם מנגינה עליזה וקצבית
ואני עומד ותמה איך אפשר לשורר על מעשה שעד היום כל הפורענות שלנו זה בגללו? היו חכמים שבוכים בכי תמרורים כשקוראים את מעשה העגל בפרשה וכאן עושים מזה שיר?!!
מה שהוא אומר על שירי הבא"ח זה לא נראה לי נכון ויציב וצריך בירורמצורף לך קישור, של המוסקאי "דוד מנחם" [אחיינו של נז"י משה חבושה]
[הנקרא איך הפיוטים נהפכו למילים]
גבי הפיוטים הידועים ששרים, מבחינה תחבירית [היינו מילולית]
וזה כהשלמה לנושא שדיברנו שזה שירים ערביים נטו, עתה נדבר גבי "חולשת המילים", שאין בכל השירים האלו שום רמה של כתיבה
אלא רמה רדודה מאוד.
וזה גם כהמשך לרב "מים עמוקים" שליבנו את הסוגייא של "הלחנים", בין ספרדים ולבין אשכנזים.
עתה התווסף- גם גבי מילות השיר הבדלים בין המוזיקות, שאצלם [היינו אשכנזים] רובא דרובא משיריהם הם מילות מהקודש מהסידור ומהמקורות וכד', ואילו אצלינו ב "הכל בשקל"
מצאתי את המקור כדלהלן, ואמנם איני זוכר באיזה לחן מנגנים אחינו האכשנזים מזמור זה במוצאי שבת, אבל בכל מקהלות הספרדים הידועים לי, בבלים, חלאבים, כורדים, מרוקאנים, פרסים וכו' מנגנים בניגון הנפוץעיין כאן
ולפיכך- בטוח שהלחן ששרים אצלינו הספרדים הוא לא המקורי
אלא איפכא הוא מעוות את רצון דוד המלך, שמה שדוד המלך עשה סוף פסוק, אנו [לצערינו] עושים זאת כחיבור למשפט הבא [בשני מקומות בפרק הזה לפחות]
לכן אמרתי שהמנגינה של הספרדים לא רק שהיא לא המקור אלא איפכא משבשת הכתוב לפחות פעמיים [שיבוש שזועק לשמיים, שהופך את סוף פסוק לתחילת פסוק כאשר ציינתי לעיל קחנו משם]ואמנם איני זוכר באיזה לחן מנגנים אחינו האכשנזים מזמור זה במוצאי שבת
ואצל אחינו בדקתי ושם הניגון תואם להפליא את הפסוקים והפסיקים, [היינו אתנח וסוף פסוק]לכן אמרתי שהמנגינה של הספרדים לא רק שהיא לא המקור אלא איפכא משבשת הכתוב לפחות פעמיים [שיבוש שזועק לשמיים, שהופך את סוף פסוק לתחילת פסוק כאשר ציינתי לעיל קחנו משם]
בודאי שיש, אבל זה לא ביוטיוב, זה בקול רינה השלם של ר' שמואל חדד, מגיע עם כל הפיוטים והמנגינות שקיימות וגם עם ספר עב כרס שבו אלפי שירים, מומלץ מאוד!!כמה חבל שאין -ככל הידוע לי- בקשות לשבת, הקלטה טובה ומקצועית, יש רק הקלטות ישנות ולא איכותיות.
לא הגיע הזמן?
שמעתי אומרים בשם הרב מבריסק ז''ל שאמר שהניגון שבני אשכנז שרים אחר ברכת הלבנה "טובים מאורות וכו'", הוא מזמן ביהמ"ק.איזה ניגון שרים היום כמעט בכל תפוצות ישראל והוא מזמן דוד המלך?