השבת הלכה למעשה
Active member
בס''ד עכשיו אני עוסק באמצע סוף סימן שכ וברצוני לכתוב שם האם יש צובע בכוס פלא בשבת, וחיפשתי באוצר החכמה ולא מצאתי מהי דעת הרשל''צ שליט''א האם מישהו יודע מה דעתו?
ועשית ככל אשר יורוך! תורמים עכשיו למרכז למורשת מרן. לחצו כאן לתרומה.
בהמשך למה שנשאל כאן ע"י הרב ציון, אודות שימוש בכוס הפלא בשבת
הנה לפני כמה שנים כתבתי בזה באורך תשובה בס"ד והודפסה בשו"ת דברי שלמה חלק א
ומצורף בזה התשובה, אשמח לקבל הערות
בעיקר העניין כב' צודק, אך יש חילוק דהתם נעשה ממילא ביציאתו וכאן שופך את המים חמים בידיים,לכאורה זה דומה למשקפיים שמחליפים צבע בשמש, לא? (שמרן זצ"ל כתב כן במפורש להתיר [יחו"ד ח"ב סי' מ"ז וחזו"ע שבת ח"ה עמוד כ"ג])

זה דומה למשקפיים שמחליפים צבע בשמש מרן זצ"ל כתב במפורש להתיר [יחו"ד ח"ב סי' מ"ז וחזו"ע שבת ח"ה עמוד כ"ג]
היכן מצאת שגרם כתיבה אסוראמנם אם המים החמים גורמים להבלטת התמונה ע"י פעולה כימית ישירה על התמונה, נלע"ד שצריך להחמיר בזה אף למ"ד דהוי מדרבנן, דגרם כתיבה יש בזה, אף שאינה מתקיימת מדרבנן אסור כדין כותב במשקין על השולחן (שו"ע או"ח ש"מ, ג), ובשו"ת יחוה דעת הסיק דמותר ליתן מד חום המבליט אותיות ומספרים על המצח, ושם הביא כמה סניפים להקל בחולה שאין בו סכנה, מצד מלאכה שא"צ לגופה אלא לדעת חום החולה, וכתב שאינו מתקיים וכו', לכן הקל, ואולי כאן היה מחמיר בזה שכוונת השותה ביודעין שתעלה התמונה ג"כ. וצויי"מ.
עמ' תל"ב.זכורני שמרן שליט"א כתב ע"ז בילקו"י שבת כרך ב החדש