• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שימוש במגבונים דעת הרשל"צ שליט"א במכתב

הצג קובץ מצורף 13876
מישהו יודע אם אכן כך המציאות? וממילא מה העולה מן האמור

?
למה אתה לא שואל אותי? חחח
כתבתי למרן שליט"א במכתב (עוד היה בהתחלה את האפשרות לשאול מידי חודש בחודשו בקובץ בית יוסף, ובסוף הפנו ללשכה כי זו היתה הערה כביכול בלי להתכוון על מה שכתב בילקוט יוסף, כי יצא לא לפי דבריו שם. כי העתקתי את דברי הרב חיים יוסף דוד אברג'ל בשו"ת שבת המלכה, שכתב כמה וכמה טעמים להתיר בזה. ובין הטעמים כתב שהוא עשה בדיקה ורוב המגבונים רק נקראים מגבוני בד.
השאלה הזו תרתי אחריה הרבה זמן, והדברים האמורים ענה לי שעשה בדיקה בשטח גם חתנא דבי נשיאה הרב אהרון בוטבול.
 
למה אתה לא שואל אותי? חחח
כתבתי למרן שליט"א במכתב (עוד היה בהתחלה את האפשרות לשאול מידי חודש בחודשו בקובץ בית יוסף, ובסוף הפנו ללשכה כי זו היתה הערה כביכול בלי להתכוון על מה שכתב בילקוט יוסף, כי יצא לא לפי דבריו שם. כי העתקתי את דברי הרב חיים יוסף דוד אברג'ל בשו"ת שבת המלכה, שכתב כמה וכמה טעמים להתיר בזה. ובין הטעמים כתב שהוא עשה בדיקה ורוב המגבונים רק נקראים מגבוני בד.
השאלה הזו תרתי אחריה הרבה זמן, והדברים האמורים ענה לי שעשה בדיקה בשטח גם חתנא דבי נשיאה הרב אהרון בוטבול.
אז מה מסקנא?
סתם מגבון מותר לגדול בשבת או אסור?
צריך לראות ממה עשוי או לא משנה מה כתוב עליו
 
חזור
חלק עליון