שימוש במגבונים דעת הרשל"צ שליט"א במכתב

אני מדבר על הגדול
התשובה שמה היא בפירוש הרב התיר דווקא לקטן וגם זה בהצטרף כמה צירופים
ובתשובת כת"י הוא התיר גם בגדול - עם מי אתה מתווכח?
אז לבוא להתיר לגדול בשופי זה להפריז יתר על המידה
בנחת או לא זה נידון אחר כמו שכתבתי לעיל, במציאות שנתבררה היום אין כאן פס"ר בשימוש רגיל.
אם אתה חולק על הרב זה בסדר זה דרכהנשל תורה אבל לא להסביר ככה בדעת הרב כי זה לא דעתו
דעתו בכת"י להתיר להדיא לגדול.
 
ובתשובת כת"י הוא התיר גם בגדול - עם מי אתה מתווכח?

בנחת או לא זה נידון אחר כמו שכתבתי לעיל, במציאות שנתבררה היום אין כאן פס"ר בשימוש רגיל.

דעתו בכת"י להתיר להדיא לגדול.
אשמח שתראה לי את הכתב יד עצמו
אחרת כדעת החזוע
 
תודה על התשובה
היות שאין משהו כתוב הרב עובדיה הסותר אל התשובה בחזוע חד מבחינתי זה נגד ההלכה של הרב
מי שמקל בזה יש על מי לסמוך אבל זה לא דעת הרב עובדיה
אתה סותר את עצמך, כי הרב כתב בפירוש בעוד מקום את הלשון קטן כי כך הדרך, אבל בביאורים לא כתוב אפילו פעם אחת על כך.
למשל, ריסוק בננה לצורך תינוק, זה רק לתינוק?!
ואם אתה רוצה לדעת, גם שאלנו את מרן שליט"א על כך (על בננה) וענה כי פשוט הדבר שמותר לכולם, אלא שכתב תינוק כי כך הדרך. מבוגר לא צריך לרסק בננה, ולכן כתב תינוק... והוא הדין לכאן.
 
ובתשובת כת"י הוא התיר גם בגדול - עם מי אתה מתווכח?

בנחת או לא זה נידון אחר כמו שכתבתי לעיל, במציאות שנתבררה היום אין כאן פס"ר בשימוש רגיל.

דעתו בכת"י להתיר להדיא לגדול.
לכו תשאלו את הרב יצחק יוסף (בנו של רבי אברהם) שיראה לכם שהוא התווכח עם מרן על זה, ואמר שזה דחוק ועוד ועוד, ומרן סתר את כל ראיותיו על גבי המכתב.
 
@אור יעקב וכן @rafi2391 זו היא התשובה שכתב מרן לרב יצחק יוסף, והעלה לנו אותה ידידנו ר' @שילה אפרהימי .
מה רואים פה?
אין פה שום התייחסות לגדול או שלא ראיתי
וברור שמגבון זה לא רק לקטן, גם גדול מקנח בשירותים במגבון
ועוד שכל התשובה נשאלה על קטן והיא אחד מהצירופים בכלל להתיר את המגבון שזה דרבנן לצורך תינוק (חולה) מותר
כל התשובה מסתמכת על ההיתר דווקא כי לקטן כי לרב לא היה נוח להתיר לכן התיר במקום צורך
אבל לא לקחת את זה גם לגדול ובטח שלא בדעת הרב
 
מי שלמד את התשובה באמת והיטב מבפנים, לא צריך את תשובת כתב היד ששלח מרן זיע"א לרב ארז גבו (הובא בשו"ת ויזבח אלקנה ועוד דוכתי) כדי לדעת שמותר גם למבוגרים בשופי, ובפרט שכל הנידון היום מתחיל מדרבנן כיון שהכל היום עשוי מויסקוזה, ופשוט שכל מה שמרן כתב בנחת הוא לרווחא דמילתא ולא לעיכובא. ומה שהובא בילקו"י החדש הוא חותמת למה שכבר ידע כל מי שטרח ועיין בתשובה בחזו"ע.
 
מי שלמד את התשובה באמת והיטב מבפנים, לא צריך את תשובת כתב היד ששלח מרן זיע"א לרב ארז גבו (הובא בשו"ת ויזבח אלקנה ועוד דוכתי) כדי לדעת שמותר גם למבוגרים בשופי, ובפרט שכל הנידון היום מתחיל מדרבנן כיון שהכל היום עשוי מויסקוזה, ופשוט שכל מה שמרן כתב בנחת הוא לרווחא דמילתא ולא לעיכובא. ומה שהובא בילקו"י החדש הוא חותמת למה שכבר ידע כל מי שטרח ועיין בתשובה בחזו"ע.
אוי לעיניים שרואות איך מעוותים את התשובה של הרב עובדיה
הרב רשם על התינוק לרווחא דמילתא? הרב בא לספר לנו סיפורים?
אפשר לא להסכים עם הרב אבל ככה לעוות את דבריו?
הרב רשם בהמשך שגם ככה הסחיטה מדרבנן כי זה נייר ולא גידולי קרקע אז למה הובאה התשובה דווקא לתינוק?
פשוט לא מאמין איך מעוותים התשובה של הרב רק כדי להתאים לפסיקה הנוחה
 
שאלתי את הרב משה שיזדה -מחבר הספר שלחן מבואר
והשיב ששוחח על כך עם הראש''ל לפני כחודש וחצי ואמר לו שאכן יש להתיר גם לגדולים וכן אמר לו שיכול לכתוב כן בשמו בספר שלחן מבואר במהדורה הבאה
 
שאלתי את הרב משה שיזדה -מחבר הספר שלחן מבואר
והשיב ששוחח על כך עם הראש''ל לפני כחודש וחצי ואמר לו שאכן יש להתיר גם לגדולים וכן אמר לו שיכול לכתוב כן בשמו בספר שלחן מבואר במהדורה הבאה
אין מצב כזה בעולם
ביררתי עם דיין מפורסם בבאר שבע
זה דברים לא נכונים אתה מטעה את הציבור

אתה יכול גם לעשות שאלת חלום
כל עוד יש חזוע מפורש הסותר את מה שרשמת זה בטל

מסתבר שדעת הרב מוצפי להחמיר כמו הרב חזוע
 
נערך לאחרונה:
אין מצב כזה בעולם
ביררתי עם דיין מפורסם בבאר שבע
זה דברים לא נכונים אתה מטעה את הציבור

אתה יכול גם לעשות שאלת חלום
כל עוד יש חזוע מפורש הסותר את מה שרשמת זה בטל
הוא מדבר על מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א, כן?
 
חזור
חלק עליון